Uber stuurt 20 man de laan uit wegens pesten

Uber Technologies heeft 20 werknemers met onmiddellijke ingang ontslagen na een diepgaand intern onderzoek naar klachten over pesten op het werk.

Uber stuurt 20 man de laan uit wegens pesten

De ritdelen-specialist zal ook de training voor haar personeel gaan verbeteren. Naast het interne onderzoek kijkt ook het Amerikaanse ministerie voor justitie nog naar problemen op de werkvloer bij Uber.
Advocatenkantoor Perkins Coie onderzocht op verzoek van Uber 215 klachten. De oudste daarvan dateerden al uit 2012. In 54 gevallen ging het om discriminatie, 47 keer werd geklaagd over ongewenste seksuele toenadering, 45 gevallen betroffen onprofessioneel gedrag, 33 keer ging het over daadwerkelijk pesten en 36 keer was er sprake van andersoortige klachten. De overgrote meerderheid van de klachten was afkomstig van het hoofdkantoor in San Francisco.

Uber zegt dat het op grond van het onderzoek in 58 gevallen actie heeft ondernomen. Bovendien heeft het een professor van Harvard ingehuurd om managementtrainingen te geven. Daarnaast is ook een vertrouwelijke kliklijn ingesteld waar medewerkers anoniem met hun klachten terecht kunnen.

Uber stuurt 20 man de laan uit wegens pesten - Automobielmanagement.nl

Uber stuurt 20 man de laan uit wegens pesten

Uber Technologies heeft 20 werknemers met onmiddellijke ingang ontslagen na een diepgaand intern onderzoek naar klachten over pesten op het werk.

Uber stuurt 20 man de laan uit wegens pesten

De ritdelen-specialist zal ook de training voor haar personeel gaan verbeteren. Naast het interne onderzoek kijkt ook het Amerikaanse ministerie voor justitie nog naar problemen op de werkvloer bij Uber.
Advocatenkantoor Perkins Coie onderzocht op verzoek van Uber 215 klachten. De oudste daarvan dateerden al uit 2012. In 54 gevallen ging het om discriminatie, 47 keer werd geklaagd over ongewenste seksuele toenadering, 45 gevallen betroffen onprofessioneel gedrag, 33 keer ging het over daadwerkelijk pesten en 36 keer was er sprake van andersoortige klachten. De overgrote meerderheid van de klachten was afkomstig van het hoofdkantoor in San Francisco.

Uber zegt dat het op grond van het onderzoek in 58 gevallen actie heeft ondernomen. Bovendien heeft het een professor van Harvard ingehuurd om managementtrainingen te geven. Daarnaast is ook een vertrouwelijke kliklijn ingesteld waar medewerkers anoniem met hun klachten terecht kunnen.