Ford haalt Focus straks uit China

Ford haalt de Focus voor de Amerikaanse en Europese markten vanaf 2019 uit China. De Focus wordt daar al gebouwd voor de Chinese markt maar die fabriek heeft capaciteit genoeg om dat model ook naar andere landen te exporteren. Dat betekent wel dat de plannen voor een nieuwe fabriek voor de Focus in Mexico niet doorgaan.

Ford haalt Focus straks uit China

Ford zegt daarmee alles bij elkaar zeker een miljard dollar te besparen. De autofabrikant reageert met de plannen vooral op de sterk ingezakte vraag naar kleinere auto’s in de VS. In mei werden er weer 20 procent minder Focussen verkocht dan een jaar eerder.

Om kritiek van president Donald Trump voor te zijn, benadrukt president of global operations Joe Hinrichs dat het besluit geen banen in de VS zelf zal kosten. De fabriek in Detroit waar de Focus momenteel van de band rolt wordt omgebouwd voor enkele grotere modellen. Daarnaast kondigt Ford tegelijk aan nog eens 900 miljoen dollar te investeren in de Kentucky Truck fabriek in Louisville om ook die geschikt te maken voor nieuwe modellen. Met die investering worden duizend banen in Louisville veilig gesteld. Hinrichs benadrukte tenslotte dat de veranderingen niets te maken hebben met het vertrek van Mark Fields als CEO ‘maar al tijden in de pijplijn zaten.’

Ford haalt Focus straks uit China - Automobielmanagement.nl

Ford haalt Focus straks uit China

Ford haalt de Focus voor de Amerikaanse en Europese markten vanaf 2019 uit China. De Focus wordt daar al gebouwd voor de Chinese markt maar die fabriek heeft capaciteit genoeg om dat model ook naar andere landen te exporteren. Dat betekent wel dat de plannen voor een nieuwe fabriek voor de Focus in Mexico niet doorgaan.

Ford haalt Focus straks uit China

Ford zegt daarmee alles bij elkaar zeker een miljard dollar te besparen. De autofabrikant reageert met de plannen vooral op de sterk ingezakte vraag naar kleinere auto’s in de VS. In mei werden er weer 20 procent minder Focussen verkocht dan een jaar eerder.

Om kritiek van president Donald Trump voor te zijn, benadrukt president of global operations Joe Hinrichs dat het besluit geen banen in de VS zelf zal kosten. De fabriek in Detroit waar de Focus momenteel van de band rolt wordt omgebouwd voor enkele grotere modellen. Daarnaast kondigt Ford tegelijk aan nog eens 900 miljoen dollar te investeren in de Kentucky Truck fabriek in Louisville om ook die geschikt te maken voor nieuwe modellen. Met die investering worden duizend banen in Louisville veilig gesteld. Hinrichs benadrukte tenslotte dat de veranderingen niets te maken hebben met het vertrek van Mark Fields als CEO ‘maar al tijden in de pijplijn zaten.’