Mercedes staat op het gaspedaal

Mercedes is weer gewild. Met meer dan 1,1 miljoen verkochte eenheden in de afgelopen zes maanden realiseerde het luxemerk een groei van maar liefst 13,7 procent. En een afzwakking staat nog niet in de sterren geschreven.

mercedes e

Sterker nog, de eerste helft van 2017 was het beste half jaar ooit voor Mercedes. Ook als we kijken naar de maand juni alleen was dit met een afzet van 209.309 auto’s (+11,1 procent) een topmaand voor de Stuttgarters, waarmee men de concurrentie uit München en Ingolstadt verder op achterstand zette. BMW en Audi laten namelijk veel zwakkere groeicijfers zien.

Aanjagers van het verkoopsucces bij Mercedes zijn de populaire Geländewagen, verkooptopper GLC en de nieuwe E-klasse, die vooral in China zowat als de spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank gaat. Ook de C-klasse doet het nog goed, alhoewel die al wat ouderdomsrimpeltjes laat zien. In China steeg de afzet in de eerste zes maanden naar 292.679 eenheden, wat een plus betekent van 34,5 procent. Meer dan een kwart van alle nieuwverkochte auto’s in het middensegment is daar inmiddels een Mercedes.

Ook in Europa kan Mercedes een groei van bijna 10 procent noteren. Alleen in de VS gaat het iets minder met een afname van 0,5 procent.

Mercedes staat op het gaspedaal - Automobielmanagement.nl

Mercedes staat op het gaspedaal

Mercedes is weer gewild. Met meer dan 1,1 miljoen verkochte eenheden in de afgelopen zes maanden realiseerde het luxemerk een groei van maar liefst 13,7 procent. En een afzwakking staat nog niet in de sterren geschreven.

mercedes e

Sterker nog, de eerste helft van 2017 was het beste half jaar ooit voor Mercedes. Ook als we kijken naar de maand juni alleen was dit met een afzet van 209.309 auto’s (+11,1 procent) een topmaand voor de Stuttgarters, waarmee men de concurrentie uit München en Ingolstadt verder op achterstand zette. BMW en Audi laten namelijk veel zwakkere groeicijfers zien.

Aanjagers van het verkoopsucces bij Mercedes zijn de populaire Geländewagen, verkooptopper GLC en de nieuwe E-klasse, die vooral in China zowat als de spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank gaat. Ook de C-klasse doet het nog goed, alhoewel die al wat ouderdomsrimpeltjes laat zien. In China steeg de afzet in de eerste zes maanden naar 292.679 eenheden, wat een plus betekent van 34,5 procent. Meer dan een kwart van alle nieuwverkochte auto’s in het middensegment is daar inmiddels een Mercedes.

Ook in Europa kan Mercedes een groei van bijna 10 procent noteren. Alleen in de VS gaat het iets minder met een afname van 0,5 procent.