In vrijwel alle Europese landen wist de Spaanse dochter van de VW-groep goede resultaten te bereiken. Zo werd in Groot-Brittannië een groei gerealiseerd van 20,5 procent, in Frankrijk van ruim 18 procent en verkocht Seat in Italië bijna 15 procent meer auto’s. Thuisland Spanje deed het eveneens uitstekend want daar verkocht het merk ruim 21 procent meer auto’s dan in het eerste halfjaar van 2016. In Zwitserland wist Seat zelfs de helft meer auto’s te verkopen dan een jaar eerder waardoor het in dat land tot één van de topmerken is gaan behoren.

"We hebben de beste resultaten in 16 jaar bereikt. We blijven met dubbele cijfers groeien en hebben onszelf nu genesteld als één van de snelst-groeiende merken in Europa. We beginnen de vruchten te plukken van het grootste productenoffensief dat we in 2016 hebben gelanceerd met de Ateca en de updated Leon. Met de nieuwe Ibiza en Arona hebben we er alle vertrouwen in dat we de positieve ontwikkeling vast kunnen houden," zegt Wayne Griffiths, vice-president marketing en sales bij Seat.