Volgens het ministerie wil PSA eerdere toezeggingen over opdrachten voor het met opheffen bedreigde GM&S niet nakomen terwijl Renault dat wel heeft gedaan. PSA heeft daarop direct gereageerd met een felle verklaring waarin het stelt de foute informatie te betreuren en nog steeds bereid te zijn om aan het voortbestaan van de toeleverancier mee te werken.

PSA reageert mede zo snel omdat de werknemers van GM&S en hun bonden hebben gedreigd haar autofabrieken te blokkeren als het niet over de brug komt. Die werknemers hebben hun hoop gevestigd op een reddingsplan waarmee zeker 120 van de 277 banen behouden kunnen blijven. Dat plan is echter wel gebouwd op toezeggingen van zowel PSA als Renault dat ze de komende tijd klant blijven bij GM&S en ook meer van dat bedrijf zullen gaan kopen dan ze tot nu toe deden. "Wij zijn nog steeds bereid daar vier miljoen aan te besteden om zodoende GM&S een omzet van 36 miljoen euro per jaar te garanderen," laat PSA aan de minister weten. Pikant detail: de Franse regering is sinds enkele jaren één van de belangrijkste aandeelhouders in PSA.