De omzet nam met ruim 17 procent toe naar 29,5 miljard euro, waarbij die toename wel voor bijna drie miljard te danken is aan het feit dat Avtovaz dit jaar wordt meegenomen in de cijfers.

De operationele marge blijft echter steken op 6,4 procent, slechts iets beter dan de 6,1 procent van begin 2016 en een stuk minder dan de marge bij veel andere autofabrikanten. Die teleurstellende marge leidde er ook toe dat Renault vrijdag een flinke klap werd uitgedeeld op de beurs van Parijs. Die schrok nog meer toen bleek dat partner Nissan haar winst in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar met bijna 13 procent in zag zakken. Nissan droeg vorig jaar 1,3 miljard euro bij aan de winst van Groep Renault, dubbel zo veel als in 2015, maar dat zou over het lopende jaar een stuk minder kunnen worden.

Topman Carlos Ghosn ziet echter geen reden voor pessimisme: "We laten nieuwe recordcijfers voor een eerste halfjaar zien. Die resultaten zijn de vruchten van ons plan om het modellenpakket te vernieuwen, van onze geografische expansie en van de toewijding van al onze medewerkers. De cijfers stellen ons in staat de verwachtingen voor heel 2017 te bevestigen."