Fiat Chrysler wil onderdelen business kwijt

Nu het niet lukt om Fiat Chrysler te verkopen zet CEO Sergio Marchionne volop in op het afstoten van de onderdelendivisie inclusief Magneti Marelli SpA. Plannen om Alfa Romeo en Maserati af te splitsen gaan voorlopig niet door ‘want die merken zijn nog te onvolwassenen om op eigen benen te staan.’

Fiat Chrysler wil onderdelen business kwijt

Marchionne erkent dat er momenteel geen enkel bod op tafel ligt voor zijn auto-imperium. Het Chinese Great Wall Motors had zelf wel gezegd interesse te hebben maar heeft nooit contact opgenomen met FCA zelf. Dat leidt er toe dat Marchionne de blik weer gaat richten op het afstoten van kleinere bedrijfsdivisies om de schuldenlast op die manier terug te brengen. "Er zijn enkele activiteiten in de onderdelen business die niet bij ons thuis horen," bevestigde de 65-jarige Marchionne.

Pensioen 

Hij wil dergelijke deals in ieder geval proberen af te ronden voor hij begin 2019 met pensioen gaat. Marchionne sluit echter nog altijd niet uit dat hij voor die tijd toch in ieder geval kan praten over een grotere samenwerking in de autowereld. "Het is moeilijk om voor twee jaar vooruit voorspellingen te doen."

Reacties

Sergio, zou oer stom zijn, de parts business is een goudmijn, er is door Mopar enorm aan verdiend weet ik als ex Chrysler medewerker…

Geplaatst door: Jan van de Water op
Fiat Chrysler wil onderdelen business kwijt - Automobielmanagement.nl

Fiat Chrysler wil onderdelen business kwijt

Nu het niet lukt om Fiat Chrysler te verkopen zet CEO Sergio Marchionne volop in op het afstoten van de onderdelendivisie inclusief Magneti Marelli SpA. Plannen om Alfa Romeo en Maserati af te splitsen gaan voorlopig niet door ‘want die merken zijn nog te onvolwassenen om op eigen benen te staan.’

Fiat Chrysler wil onderdelen business kwijt

Marchionne erkent dat er momenteel geen enkel bod op tafel ligt voor zijn auto-imperium. Het Chinese Great Wall Motors had zelf wel gezegd interesse te hebben maar heeft nooit contact opgenomen met FCA zelf. Dat leidt er toe dat Marchionne de blik weer gaat richten op het afstoten van kleinere bedrijfsdivisies om de schuldenlast op die manier terug te brengen. "Er zijn enkele activiteiten in de onderdelen business die niet bij ons thuis horen," bevestigde de 65-jarige Marchionne.

Pensioen 

Hij wil dergelijke deals in ieder geval proberen af te ronden voor hij begin 2019 met pensioen gaat. Marchionne sluit echter nog altijd niet uit dat hij voor die tijd toch in ieder geval kan praten over een grotere samenwerking in de autowereld. "Het is moeilijk om voor twee jaar vooruit voorspellingen te doen."

Reacties

Sergio, zou oer stom zijn, de parts business is een goudmijn, er is door Mopar enorm aan verdiend weet ik als ex Chrysler medewerker…

Geplaatst door: Jan van de Water op