PSA: “Wij hebben niet gefraudeerd”

PSA ontkent dat het op één of andere manier heeft gefraudeerd. Ook zegt het Franse autobedrijf dat het niet is gecontacteerd door justitie.

PSA: "Wij hebben niet gefraudeerd"

De fabrikant van Peugeot, Citroën en DS reageert daarmee op berichten in de pers dat de Franse concurrentiedienst DGCCRF hen er van beschuldigt ‘tussen 2009 en 2015 de motoren van 1,9 miljoen dieselauto’s stelselmatig gemanipuleerd te hebben’. Het rapport van de dienst zou spreken van ‘frauduleuze kalibraties’ om de uitstoot van gevaarlijke stoffen tijdens officiële testen laag te houden. De DGCCRF is al geruime tijd bezig met een uitgebreid onderzoek naar sjoemelen bij een reeks autobedrijven die in Frankrijk actief zijn. Het rapport over PSA dat de dienst aan het parket zou hebben uitgebracht is nu echter uitgelekt via Le Monde.

PSA is woedend over ‘het verspreiden van informatie aan derden’ zonder dat het zelf toegang heeft tot het dossier dat de DGCCRF aan justitie heeft overhandigd. "Dat maakt het ons onmogelijk de argumenten op de juiste manier te weerspreken." PSA stelt ook dat de emissiegegevens zijn gebaseerd op het normale rijgedrag van haar klanten. "We hebben onze strategie rond het afstemmen van de motoren al herhaalde malen uitgelegd. Wij houden ons aan de eisen zoals die gelden in elk land waar we actief zijn." De groep dreigt ook een klacht in te dienen bij justitie tegen iedereen die de informatie verder openbaar zou maken.

PSA: “Wij hebben niet gefraudeerd” - Automobielmanagement.nl

PSA: “Wij hebben niet gefraudeerd”

PSA ontkent dat het op één of andere manier heeft gefraudeerd. Ook zegt het Franse autobedrijf dat het niet is gecontacteerd door justitie.

PSA: "Wij hebben niet gefraudeerd"

De fabrikant van Peugeot, Citroën en DS reageert daarmee op berichten in de pers dat de Franse concurrentiedienst DGCCRF hen er van beschuldigt ‘tussen 2009 en 2015 de motoren van 1,9 miljoen dieselauto’s stelselmatig gemanipuleerd te hebben’. Het rapport van de dienst zou spreken van ‘frauduleuze kalibraties’ om de uitstoot van gevaarlijke stoffen tijdens officiële testen laag te houden. De DGCCRF is al geruime tijd bezig met een uitgebreid onderzoek naar sjoemelen bij een reeks autobedrijven die in Frankrijk actief zijn. Het rapport over PSA dat de dienst aan het parket zou hebben uitgebracht is nu echter uitgelekt via Le Monde.

PSA is woedend over ‘het verspreiden van informatie aan derden’ zonder dat het zelf toegang heeft tot het dossier dat de DGCCRF aan justitie heeft overhandigd. "Dat maakt het ons onmogelijk de argumenten op de juiste manier te weerspreken." PSA stelt ook dat de emissiegegevens zijn gebaseerd op het normale rijgedrag van haar klanten. "We hebben onze strategie rond het afstemmen van de motoren al herhaalde malen uitgelegd. Wij houden ons aan de eisen zoals die gelden in elk land waar we actief zijn." De groep dreigt ook een klacht in te dienen bij justitie tegen iedereen die de informatie verder openbaar zou maken.