Een deel van die groei is toe te schrijven aan de consolidatie van Avtovaz in de cijfers. Wordt dat niet meegerekend, dan komt de omzetgroei uit op 9,4 procent. De groep verkocht wereldwijd 866.233 nieuwe voertuigen, een toename met 9,4 procent terwijl de markt als geheel met niet meer dan 3,4 procent groeide.

Bijdrage Dacia

Renault, Dacia en Lada verkochten vooral meer auto’s in Eurazië inclusief Rusland, met bijna 25 procent groei, en in de Amerika’s. In Europa bleef de groei van het aantal verkochte auto’s met iets meer dan 397.000 stuks beperkt tot 4,3 procent waarbij vooral de nieuwe Koleos, Zoe Z.E.40 en de Dacia-modellen een bijdrage leverden. Bij dat alles blijft Frankrijk de belangrijkste landenmarkt voor Renault c.s., tegenwoordig gevolgd door Rusland, Duitsland, Brazilië en Turkije met vervolgens de nieuwe markt van Iran op een zesde plaats. Over de hele linie komt de sterkste bijdrage aan de hogere verkopen van Dacia dat ruim 10 procent meer auto’s verkocht dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar.