Ford gaat besparen via toeleveranciers

CEO Jim Hackett van Ford heeft al eerder aangekondigd dat hij de komende vijf jaar zeker 12 miljard euro wil besparen om de wat kwakkelende autofabrikant weer financieel gezond te maken. Daarbij zullen geen verplichte ontslagen vallen terwijl er ook geen fabrieken gesloten worden, heeft hij zijn werknemers toegezegd.

Ford gaat besparen via toeleveranciers

De conclusie is dus dat Hackett die besparingen vooral wil halen bij de toeleveranciers. "We voeren agressieve plannen uit om het geld bij de leveranciers te sparen, zowel voor de lopende als voor toekomstige modellen. Ook zal de complexiteit van onze volgende series voertuigen sterk verminderd worden, met name door minder verschillende modellen uit te brengen," heeft directeur global operations Joe Hinrichs dan ook laten weten in een interview met Automotive News.

Kostenstructuur

Het blad becijfert zelf dat Ford zo’n tien miljard wil besparen op de materiaalkosten, dus de inkoop, en de overige twee miljard op de feitelijke autofabricage en de ontwikkeling. Hinrichs: "We kunnen ons de huidige kostenstructuur niet meer veroorloven als we de beoogde marge van acht procent willen bereiken."

Ford gaat besparen via toeleveranciers - Automobielmanagement.nl

Ford gaat besparen via toeleveranciers

CEO Jim Hackett van Ford heeft al eerder aangekondigd dat hij de komende vijf jaar zeker 12 miljard euro wil besparen om de wat kwakkelende autofabrikant weer financieel gezond te maken. Daarbij zullen geen verplichte ontslagen vallen terwijl er ook geen fabrieken gesloten worden, heeft hij zijn werknemers toegezegd.

Ford gaat besparen via toeleveranciers

De conclusie is dus dat Hackett die besparingen vooral wil halen bij de toeleveranciers. "We voeren agressieve plannen uit om het geld bij de leveranciers te sparen, zowel voor de lopende als voor toekomstige modellen. Ook zal de complexiteit van onze volgende series voertuigen sterk verminderd worden, met name door minder verschillende modellen uit te brengen," heeft directeur global operations Joe Hinrichs dan ook laten weten in een interview met Automotive News.

Kostenstructuur

Het blad becijfert zelf dat Ford zo’n tien miljard wil besparen op de materiaalkosten, dus de inkoop, en de overige twee miljard op de feitelijke autofabricage en de ontwikkeling. Hinrichs: "We kunnen ons de huidige kostenstructuur niet meer veroorloven als we de beoogde marge van acht procent willen bereiken."