Om dat te bereiken worden er naast de succesvolle LEAF acht nieuwe puur-elektrische modellen ontwikkeld. Ook zustermerk Infiniti komt met een aantal nieuwe elektrische auto’s op de markt. Nissan gaat die EV’s in China onder andere merknamen verkopen. In Japan zelf komt er een elektrische mini-auto op de markt.  

Strategisch plan

Dat alles staat in Nissans M.O.V.E. strategische plan voor de middellange termijn. Naast elektrificering gaat Nissan zich ook nog meer bezig houden met autonoom rijden. In dat kader worden twintig modellen op even zo veel markten uitgerust met de daarvoor benodigde technologie. Tenslotte moeten alle modellen van Nissan, Infiniti en Datsun in 2022 ook beschikken over 100 procent connectiviteit.
Chief Planning Officer Philippe Klein: "Onze producten- en technologiestrategie is er op gericht om Nissan te positioneren naar een leidende rol in de automotive, technologie en business evolutie. Alle plannen moeten er uiteindelijk toe leiden dat Nissan de omzet de komende vijf jaar met 30 procent kan opvoeren en daarop dan een operationele marge van acht procent kan draaien."