VW huurt grote parkeerterreinen in Berlijn

Volkswagen heeft grote parkeerterreinen bij en rond de luchthaven Berlin Brandenburg afgehuurd om daar vele duizenden auto’s te kunnen parkeren die door de problemen rond de nieuwe Europese eis WLTP voorlopig niet hun eindkeuring kunnen krijgen.

VW huurt grote parkeerterreinen in Berlijn

Bovendien heeft VW vanaf deze week in drie Duitse fabrieken waaronder die in Wolfsburg de werkweek tijdelijk verkort tot vier dagen.

Vanaf 1 september mogen in Europa alleen nog auto’s worden afgeleverd die volgens de nieuwe, strengere eisen van WLTP zijn gekeurd. Vooral Volkswagen zit daardoor in de problemen omdat het niet over voldoende testbanken beschikt om alle auto’s tijdig te certificeren. "De omschakeling is een heksenklus die, zoals al aangekondigd, vanaf augustus tot problemen voor de productie zal leiden," zegt VW.

VW heeft eerder meegedeeld dat zeker een kwart miljoen auto’s vertraging oplopen maar die moeten in de tussentijd wel ergens naar toe. Het Duitse autoconcern heeft voldoende ervaring met dit soort grootschalige parkeeroplossingen want het heeft in de VS honderdduizenden auto’s opgeslagen die wegens gesjoemel met de dieselmotor zijn teruggegeven of helemaal niet zijn verkocht.

VW huurt grote parkeerterreinen in Berlijn - Automobielmanagement.nl

VW huurt grote parkeerterreinen in Berlijn

Volkswagen heeft grote parkeerterreinen bij en rond de luchthaven Berlin Brandenburg afgehuurd om daar vele duizenden auto’s te kunnen parkeren die door de problemen rond de nieuwe Europese eis WLTP voorlopig niet hun eindkeuring kunnen krijgen.

VW huurt grote parkeerterreinen in Berlijn

Bovendien heeft VW vanaf deze week in drie Duitse fabrieken waaronder die in Wolfsburg de werkweek tijdelijk verkort tot vier dagen.

Vanaf 1 september mogen in Europa alleen nog auto’s worden afgeleverd die volgens de nieuwe, strengere eisen van WLTP zijn gekeurd. Vooral Volkswagen zit daardoor in de problemen omdat het niet over voldoende testbanken beschikt om alle auto’s tijdig te certificeren. "De omschakeling is een heksenklus die, zoals al aangekondigd, vanaf augustus tot problemen voor de productie zal leiden," zegt VW.

VW heeft eerder meegedeeld dat zeker een kwart miljoen auto’s vertraging oplopen maar die moeten in de tussentijd wel ergens naar toe. Het Duitse autoconcern heeft voldoende ervaring met dit soort grootschalige parkeeroplossingen want het heeft in de VS honderdduizenden auto’s opgeslagen die wegens gesjoemel met de dieselmotor zijn teruggegeven of helemaal niet zijn verkocht.