Ook Volvo lijdt onder handelsoorlog

“Als de handelsoorlog verder oploopt, dan zal dat uiteindelijk de consument treffen omdat auto’s duurder zullen worden.”

Volvo Cars verkocht recordaantal auto's

Met die uitspraak mengt ook Li Shufu, de miljardair-eigenaar van Gheely en daarmee van Volvo, zich in het koor van autobazen die zich steeds meer zorgen maken over de ’tit-for-tat’ handelsoorlog die dankzij president Donald Trump is ontstaan.

Volvo bouwt al enige tijd de S60 ook voor de Amerikaanse markt in Chinese fabrieken. Die auto’s dreigen getroffen door de Trump aangekondigde hoge invoerheffingen op alle buitenlandse auto’s Tegelijkertijd heeft China op haar beurt een flinke heffing op naar haar land ingevoerde auto’s aangekondigd die dan weer elders gebouwde Volvo’s treft. Volvo heeft bijvoorbeeld net deze week haar eerste fabriek in de VS geopend, in de staat South-Carolina die niet alleen auto’s gaat bouwen voor de Amerikaanse markt maar ook voor de export, met name naar China. "We gaan van deze handelsperikelen dan ook zware schade ondervinden," denkt Li.

Ook Volvo lijdt onder handelsoorlog - Automobielmanagement.nl

Ook Volvo lijdt onder handelsoorlog

“Als de handelsoorlog verder oploopt, dan zal dat uiteindelijk de consument treffen omdat auto’s duurder zullen worden.”

Volvo Cars verkocht recordaantal auto's

Met die uitspraak mengt ook Li Shufu, de miljardair-eigenaar van Gheely en daarmee van Volvo, zich in het koor van autobazen die zich steeds meer zorgen maken over de ’tit-for-tat’ handelsoorlog die dankzij president Donald Trump is ontstaan.

Volvo bouwt al enige tijd de S60 ook voor de Amerikaanse markt in Chinese fabrieken. Die auto’s dreigen getroffen door de Trump aangekondigde hoge invoerheffingen op alle buitenlandse auto’s Tegelijkertijd heeft China op haar beurt een flinke heffing op naar haar land ingevoerde auto’s aangekondigd die dan weer elders gebouwde Volvo’s treft. Volvo heeft bijvoorbeeld net deze week haar eerste fabriek in de VS geopend, in de staat South-Carolina die niet alleen auto’s gaat bouwen voor de Amerikaanse markt maar ook voor de export, met name naar China. "We gaan van deze handelsperikelen dan ook zware schade ondervinden," denkt Li.