‘End of the road’ voor Tata Nano

Tata Motors mag in het Westen vooral bekend staan als moederbedrijf voor Jaguar en Land Rover, in India verkreeg de autofabrikant ook bekendheid met het goedkoopste autootje ter wereld, de Tata Nano. Het lijkt er echter op dat dat voertuig, dat in 2008 met veel trompetgeschal werd gelanceerd en maar een paar duizend euro kostte, aan het eind van zijn bestaan is gekomen.

Automarkt India maakt zwaarste duikeling in 18 jaar

Volgens officiële opgaven is er afgelopen maand zegge en schrijve nog één Nano gebouwd terwijl dat er in mei nog 275 waren. "In zijn huidige vorm zal de Tata Nano niet voortbestaan in 2019," geeft de Indiase fabrikant dan ook toe. Het heeft er alle schijn van dat de Nano ondanks de lage prijs het niet kan bolwerken tegen de ook in India aanhoudende opmars van SUV’s en andere grotere auto’s. Daarvan werden er in dat land afgelopen maand weer 38 procent meer verkocht dan in juni vorig jaar. Maturi Suzuki, het grootste merk in India, kon ook weer een groei van meer dan 40 procent melden.

‘End of the road’ voor Tata Nano - Automobielmanagement.nl

‘End of the road’ voor Tata Nano

Tata Motors mag in het Westen vooral bekend staan als moederbedrijf voor Jaguar en Land Rover, in India verkreeg de autofabrikant ook bekendheid met het goedkoopste autootje ter wereld, de Tata Nano. Het lijkt er echter op dat dat voertuig, dat in 2008 met veel trompetgeschal werd gelanceerd en maar een paar duizend euro kostte, aan het eind van zijn bestaan is gekomen.

Automarkt India maakt zwaarste duikeling in 18 jaar

Volgens officiële opgaven is er afgelopen maand zegge en schrijve nog één Nano gebouwd terwijl dat er in mei nog 275 waren. "In zijn huidige vorm zal de Tata Nano niet voortbestaan in 2019," geeft de Indiase fabrikant dan ook toe. Het heeft er alle schijn van dat de Nano ondanks de lage prijs het niet kan bolwerken tegen de ook in India aanhoudende opmars van SUV’s en andere grotere auto’s. Daarvan werden er in dat land afgelopen maand weer 38 procent meer verkocht dan in juni vorig jaar. Maturi Suzuki, het grootste merk in India, kon ook weer een groei van meer dan 40 procent melden.