Continental gaat zich opsplitsen

De Duitse autotoeleverancier en bandenfabrikant Continental wordt gesplitst in drie afzonderlijke bedrijven, banden, toeleverancier en onderdelen voor aandrijflijnen.

Continental zet 20.000 banen op de tocht

Dat laatste deel wordt ergens halverwege volgend jaar afzonderlijk naar de beurs gebracht. Continental wil echter ook op de middellange termijn wel controle houden over de aandrijflijn-business. Het huidige Continental wordt daarom een holding boven de drie afzonderlijke bedrijven.

Continental deelde al in het voorjaar mee te denken over een splitsing maar heeft daar nu definitief toe besloten. De plannen moeten nog wel worden goedgekeurd door de commissarissen die daar op 29 juli over zullen vergaderen. Continental verwacht dat de markten waarop het bedrijf actief is de komende jaren drastisch zullen veranderen en wil zich daar flexibeler op kunnen voorbereiden. Met het naar de beurs brengen van de aandrijftak wil Conti geld binnen halen om de kostbare ombouw naar schonere verbrandingsmotoren en de ontwikkeling van elektrische en andere aandrijfvormen te kunnen betalen. Continental draaide vorig jaar een omzet van ruim 44 miljard euro met een brutowinst van 4,56 miljard en is naar eigen zeggen de op één – Robert Bosch – na grootste autotoeleverancier ter wereld.

Continental gaat zich opsplitsen - Automobielmanagement.nl

Continental gaat zich opsplitsen

De Duitse autotoeleverancier en bandenfabrikant Continental wordt gesplitst in drie afzonderlijke bedrijven, banden, toeleverancier en onderdelen voor aandrijflijnen.

Continental zet 20.000 banen op de tocht

Dat laatste deel wordt ergens halverwege volgend jaar afzonderlijk naar de beurs gebracht. Continental wil echter ook op de middellange termijn wel controle houden over de aandrijflijn-business. Het huidige Continental wordt daarom een holding boven de drie afzonderlijke bedrijven.

Continental deelde al in het voorjaar mee te denken over een splitsing maar heeft daar nu definitief toe besloten. De plannen moeten nog wel worden goedgekeurd door de commissarissen die daar op 29 juli over zullen vergaderen. Continental verwacht dat de markten waarop het bedrijf actief is de komende jaren drastisch zullen veranderen en wil zich daar flexibeler op kunnen voorbereiden. Met het naar de beurs brengen van de aandrijftak wil Conti geld binnen halen om de kostbare ombouw naar schonere verbrandingsmotoren en de ontwikkeling van elektrische en andere aandrijfvormen te kunnen betalen. Continental draaide vorig jaar een omzet van ruim 44 miljard euro met een brutowinst van 4,56 miljard en is naar eigen zeggen de op één – Robert Bosch – na grootste autotoeleverancier ter wereld.