Autodeeltak Maven van GM meer op eigen benen

Maven, het dochterbedrijf van General Motors op het gebied van autodelen, komt op grotere afstand te staan van het moederbedrijf.

Autodeeltak GM Maven meer op eigen benen

In dat kader kan Maven vanaf midden volgend jaar ook auto’s van andere merken in haar vloot opnemen, waaronder Fords. Voorwaarde is wel dat die auto’s niet ouder zijn dan vier jaar. Over niet al te lange tijd zou GM het dochterbedrijf ook zelfstandig naar de beurs kunnen brengen.

General Motors hanteert momenteel een verdeelsleutel van 60/40 met de eigenaren van de auto’s die via haar platform worden gedeeld. "We groeien de laatste tijd sterk en verdubbelen elk jaar onze omzet. Wat we in twee-en-een-half jaar hebben bereikt is echter nog maar het begin. Binnen afzienbare tijd zullen we voldoende kritische massa hebben bereikt om op eigen benen te staan," aldus Julia Steyn die bij General Motors leiding geeft aan Maven.

Die GM-divisie heeft inmiddels meer dan 200.000 actieve leden wereldwijd weten te vergaren, benadrukte Steyn tijdens een bijeenkomst van investeerders. Maven is momenteel actief in twintig steden, meest in de Verenigde Staten maar ook in enkele andere landen. In de VS kunnen GM-auto’s gedeeld worden in onder meer New York City, Boston, San Francisco, Los Angeles en autostad Detroit. Op dit moment gaat het alleen om korte termijn verhuur maar Maven denkt er over zich ook bezig te gaan houden met leasen en verhuur op langere termijn.

Autodeeltak Maven van GM meer op eigen benen - Automobielmanagement.nl

Autodeeltak Maven van GM meer op eigen benen

Maven, het dochterbedrijf van General Motors op het gebied van autodelen, komt op grotere afstand te staan van het moederbedrijf.

Autodeeltak GM Maven meer op eigen benen

In dat kader kan Maven vanaf midden volgend jaar ook auto’s van andere merken in haar vloot opnemen, waaronder Fords. Voorwaarde is wel dat die auto’s niet ouder zijn dan vier jaar. Over niet al te lange tijd zou GM het dochterbedrijf ook zelfstandig naar de beurs kunnen brengen.

General Motors hanteert momenteel een verdeelsleutel van 60/40 met de eigenaren van de auto’s die via haar platform worden gedeeld. "We groeien de laatste tijd sterk en verdubbelen elk jaar onze omzet. Wat we in twee-en-een-half jaar hebben bereikt is echter nog maar het begin. Binnen afzienbare tijd zullen we voldoende kritische massa hebben bereikt om op eigen benen te staan," aldus Julia Steyn die bij General Motors leiding geeft aan Maven.

Die GM-divisie heeft inmiddels meer dan 200.000 actieve leden wereldwijd weten te vergaren, benadrukte Steyn tijdens een bijeenkomst van investeerders. Maven is momenteel actief in twintig steden, meest in de Verenigde Staten maar ook in enkele andere landen. In de VS kunnen GM-auto’s gedeeld worden in onder meer New York City, Boston, San Francisco, Los Angeles en autostad Detroit. Op dit moment gaat het alleen om korte termijn verhuur maar Maven denkt er over zich ook bezig te gaan houden met leasen en verhuur op langere termijn.