Bovendien kan ermee worden betaald in parkeergarages, bij parkeren op straat en ook internationaal reizen is mogelijk. Met de pas zijn ook eenvoudig flexwerkplekken te boeken. ALD krijgt de pas via een white label-partnerschap beschikbaar onder eigen naam.
Steeds meer bedrijven richten hun mobiliteitsaanbod flexibeler in om medewerkers bewuster en slimmer te laten reizen. Maar bedrijven ‘willen geen extra leveranciers en versnipperde rapportages’, zo meldt ALD Automotive.  De leasemaatschappij en leverancier Radiuz spelen erop in door de mobiliteitspas als aanvulling op of alternatief voor de leaseauto integraal aan te bieden. Het voordeel voor bedrijven is daarbij het hebben van één aanspreekpunt, geïntegreerde rapportages en één verzamelfactuur.
Ralph Hooglandt van Radiuz is verheugd over de samenwerking. Hij ziet dat de fleetmanager een belangrijke rol speelt als het gaat om de inkoop van mobiliteit en de samenwerking met een leasemaatschappij versterkt zijn propositie naar de markt. Directeur Carel Bal van ALD Automotive vindt dat de rol van zijn leasemaatschappij steeds meer verschuift naar die van allround mobiliteitsaanbieder. De mobiliteitskaart draagt daaraan bij.
Behalve voor leaserijders is de mobiliteitskaart ook beschikbaar voor niet-leaserijders. Via de consultancytak van ALD Automotive kunnen kostenanalyses op maat worden gemaakt om te onderzoeken in hoeverre het "betalen naar gebruik" financieel voordeel biedt ten opzichte van bijvoorbeeld reguliere OV-jaarkaarten.