Teunissen verzorgde ook de vergelijkbare acties met MediaMarkt in 2012 en 2013, destijds met een Fiat Panda maar niet in de vorm van privélease. "Ook die acties waren succesvol, maar de aantallen die we nu in korte tijd halen heb ik nog nooit meegemaakt."

Een leaseconstructie voor particulieren is volgens Teunissen het juiste product in de huidige tijd. De vorige keren moest een Panda-koper bij MediaMarkt achtduizend euro ineens op tafel leggen. "Maar lang niet elke particulier of beginnende ZZP’er kan of wil zo’n bedrag uittrekken. Bovendien wil de huidige generatie consumenten liefst betalen naar gebruik en is men gewend financieel te denken in abonnementsvormen met vaste bedragen. Private lease sluit daar perfect op aan."

Pas na komende zondag zal blijken hoeveel Fiats de 46 Nederlandse vestigingen van de elektronicaretailer precies hebben afgezet. De start is echter dermate veelbelovend, dat de actie met LeasePlan wellicht vaker dan eens per jaar zal plaatsvinden, oppert Teunissen. Met name als de onderliggende processen en procedures soepel worden afgewikkeld. "Daarin is LeasePlan voor nu meer in geïnteresseerd dan in pure aantallen. Men wil vooral tevreden klanten, omdat alleen die de basis vormen voor een herhaling van deze actie."

Overigens zijn de Fiat-organisatie en -dealernetwerk geen directe partij bij het aankoopproces en het aansluitende onderhoud- en reparatietraject. LeasePlan bepaalt welke autobedrijven deze werkzaamheden voor hun rekening mogen nemen.

Update Teunissen, 12.44 uur: "Inmiddels zijn we de honderd voorbij."