De vorig jaar begonnen actieve benadering van deze segmenten heeft inmiddels geresulteerd in zo’n 260 contracten. Arval verwacht zijn groei vooral te realiseren met flexibele contracten in de looptijd van 1 tot en met 72 maanden.

Dick Bakker, algemeen directeur SME Arval: "Het economisch klimaat in Nederland herstelt, maar wij merken dat zeker kleine bedrijven stevig op de vaste kosten blijven letten, zoals uitgaven aan leaseauto’s. Kilometers maken is voor zzp’ers en mkb’ers nodig, maar minder in vergelijking tot leaserijders bij grotere bedrijven. In de looptijd van contracten zien wij dezelfde tendens. Dit uit zich in een groeiende vraag naar flexibele contracten."

Om deze groei te realiseren, zet Arval dit jaar nog meer in op externe communicatie. Volgende week start voor het product ‘Arval per kilometer’ een radiocampagne op diverse zenders. Doel is het bedrijf aan een breed ondernemerspubliek bekend te maken. De campagne wordt ondersteund met online activiteiten op social media en banners op websites gericht op de doelgroep. "Uit ervaring weten wij dat kleinere ondernemingen kortere beslissingsprocessen kennen. Door offertes binnen vier uur te versturen en auto’s zo uit voorraad te kunnen leveren, sluiten wij hierbij aan. Daarnaast profiteren zzp’ers en mkb’ers bij ons van dezelfde uitgebreide diensten als grote bedrijven."