Alle auto’s van Arval vanaf 2020 met telematica

Met de lancering van het volledig geïntegreerde telematicasysteem Arval Active Link zet de leasemaatschappij een eerste stap richting een toekomst waarin al zijn auto’s een telematica-box herbergen.

De vergaarde ritgegevens brengen voordelen met zich mee voor de klanten en berijders maar zullen ook het management- en remarketingproces van de leasemaatschappij verbeteren.

Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een telematicasysteem is dochteronderneming en ‘start-up’ Artel. De kastjes komen van een externe, nog niet bekend gemaakte partij. Volgens Niels Beringen, hoofd marketing en communicatie Arval Nederland, moet nog worden beslist of de inbouw gebeurt door een nationale of internationale speler. De kosten komen in elk geval voor rekening van de leasemaatschappij. Een basisversie van het systeem kost drie euro en drie optionele modules elk twee euro per maand. Ze monitoren bijvoorbeeld het rijgedrag, sturen het logistieke proces real-time aan en faciliteren het gezamenlijke gebruik van poolauto’s.

Omdat Nederland volgens Arval-CEO Philippe Bismut een "volwassen markt is waarin een dergelijk product direct waarde toevoegt", is ons land samen met Groot-Brittannië uitgekozen voor de aftrap. Frankrijk, Italië, Tsjechië komen daarna en in 2016 volgen de overige Europese landen. In het eerste kwartaal van 2016 start de inbouw bij bestaande klanten van de leasemaatschappij.

Alle auto’s van Arval vanaf 2020 met telematica - Automobielmanagement.nl

Alle auto’s van Arval vanaf 2020 met telematica

Met de lancering van het volledig geïntegreerde telematicasysteem Arval Active Link zet de leasemaatschappij een eerste stap richting een toekomst waarin al zijn auto’s een telematica-box herbergen.

De vergaarde ritgegevens brengen voordelen met zich mee voor de klanten en berijders maar zullen ook het management- en remarketingproces van de leasemaatschappij verbeteren.

Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een telematicasysteem is dochteronderneming en ‘start-up’ Artel. De kastjes komen van een externe, nog niet bekend gemaakte partij. Volgens Niels Beringen, hoofd marketing en communicatie Arval Nederland, moet nog worden beslist of de inbouw gebeurt door een nationale of internationale speler. De kosten komen in elk geval voor rekening van de leasemaatschappij. Een basisversie van het systeem kost drie euro en drie optionele modules elk twee euro per maand. Ze monitoren bijvoorbeeld het rijgedrag, sturen het logistieke proces real-time aan en faciliteren het gezamenlijke gebruik van poolauto’s.

Omdat Nederland volgens Arval-CEO Philippe Bismut een "volwassen markt is waarin een dergelijk product direct waarde toevoegt", is ons land samen met Groot-Brittannië uitgekozen voor de aftrap. Frankrijk, Italië, Tsjechië komen daarna en in 2016 volgen de overige Europese landen. In het eerste kwartaal van 2016 start de inbouw bij bestaande klanten van de leasemaatschappij.