Feitelijk is het aanbod pas van kracht per woensdag 7 oktober, maar de voorpubliciteit in de diverse media zou de voorfgaande dagen al hebben geleid tot enkele honderden voorinschrijvingen. Een woordvoerder van LeasePlan België wil de cijfers niet bevestigen, maar geeft wel aan dat de actie "loopt als een trein."

Aangeboden wordt het nieuwste model Opel Corsa 1.2 benzine, te leasen vanaf 189 euro all-in per maand (maxmaal tienduizend km/jaar). Andere opties: 199 euro bij twintigduizend km/jaar en 209 euro bij maximaal dertigduizend km/jaar. De Enjoy-uitvoering van de Corsa vertegenwoordigt in België een cataloguswaarde van 16.314 euro en is tijdens de actieperiode verkrijgbaar in zwart, grijs of donkergrijs. Inbegrepen bij het maandbedrag zijn airco, lichtmetaal, aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstand, onderhoud, reparatie, banden, Europese pechhulp en financieringskosten. Verder krijgen kopers gratis een TomTom navigatiesysteem.

Relatief onbekend 

Private lease is voor de Belgische particuliere autorijder nog een relatief onbekend fenomeen; het is de eerste keer dat voor consumenten een concreet, gedetailleerd aanbod wordt gelanceerd. Naar buiten toe hebben LeasePlan en MediaMarkt geen concrete aantallen contractanten genoemd; intern is wel een duidelijke doelstelling geformuleerd. 

Voor het aangeboden model geldt een looptijd van twee jaar en maximaal tienduizend kilometer per jaar. Een bewust kortere periode dan gebruikelijk, om de drempel zo laag mogelijk te houden en omdat de kersverse Corsa na twee jaar de hoogste restwaarde heeft. Leaserijders kunnen het voertuig na de 24 maanden termijn overigens niet overnemen. Evenmin is verlenging van het contract mogelijk. Wel wordt enkele maanden vóór verstrijken van de looptijd een nieuwe aanbieding gedaan.

Conversiepercentage 

Net als in ons land vindt de private leaseactie bij de 23 winkels van MediaMarkt België plaats in het kader van de Gekkenhuis-actie. Ook ditmaal is de initiatiefnemer van de actie Automotive Consultancy Plan. De Nederlandse MediaMarkt-/LeasePlan-acties resulteerden in het najaar van 2014 en begin 2015 in circa twaalfhonderd ondertekende contracten. Destijds ging het om een Fiat 500. Een onbekend aantal daarvan werd in tweede instantie afgeblazen, onder meer vanwege gestrande financiering of spijtoptanten die gebruik maakten van hun wettelijke recht op kosteloze annulering. Hoe groot het conversiepercentage daadwerkelijk was, werd destijds niet bekend gemaakt.