NZO: een op drie werkgevers beperkt aantal automerken

Inmiddels legt 35 procent van de werkgevers in Nederland een beperking op bij het aantal merken waaruit het personeel mag kiezen, gemiddeld noemt men slechts vijf tot zes merken. Voor automerken is het dus nogal van belang op deze short lists te komen.

Zo’n 35 procent van de werkgevers legt hun werknemers een of andere beperking op bij het aantal merken waaruit zij kunnen kiezen, zo blijkt uit het onlangs gepresenteerde Nationaal Zakenauto Onderzoek  2015. Het is voor merkorganisaties dus van groot belang bij deze werkgevers op de short list van toegestane auto’s te komen.
De rest van de werkgevers beperkt het aantal merken op zich niet maar sluit daarentegen wel bepaalde varianten uit (bijvoorbeeld cabrio of suv) of stuurt op de hoogte van de CO2-uitstoot. "Het merendeel van de grootste wagenparken doet wat auto’s betreft zaken met een zeer beperkt aantal merken. Daar moet je dan dus wel bij zitten", aldus onderzoeker Eric Vousten van het NZO. In de top 10 van meest genoemde merken die gekozen mogen worden, wordt  in het NZO (peiling in mei en juni, red) het merk Volkswagen het vaakst genoemd (76%). 

  • 1. Volkswagen 76%
  • 2. BMW 56%
  • 3. Ford 52%
  • 4. Audi 46%
  • 5. Opel 45%
  • 6. Renault 42%
  • 7. Peugeot 40%
  • 8. Volvo 39%
  • 9. Skoda 36%
  • 10. Mercedes 35%

Het Nationaal Zakenauto Onderzoek is een initiatief van Automobiel Management, RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA). De beknopte weergave van het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2015 is te downloaden van de websites van de drie partners. Nieuw is dat via een licentie op het zogenoemde NZO-dashboard een eigen toegang tot de hele NZO-database kan worden verkregen.  Marketeers en andere geïnteresseerden kunnen met zo’n licentie gedetailleerde informatie  en/of dwarsdoorsneden zelf genereren.  Het NZO-dashboard is een zeer gebruiksvriendelijke webbased tool.  Meer informatie via de website automobielmanagement.nl/NZO.  

 

 

 

NZO: een op drie werkgevers beperkt aantal automerken - Automobielmanagement.nl

NZO: een op drie werkgevers beperkt aantal automerken

Inmiddels legt 35 procent van de werkgevers in Nederland een beperking op bij het aantal merken waaruit het personeel mag kiezen, gemiddeld noemt men slechts vijf tot zes merken. Voor automerken is het dus nogal van belang op deze short lists te komen.

Zo’n 35 procent van de werkgevers legt hun werknemers een of andere beperking op bij het aantal merken waaruit zij kunnen kiezen, zo blijkt uit het onlangs gepresenteerde Nationaal Zakenauto Onderzoek  2015. Het is voor merkorganisaties dus van groot belang bij deze werkgevers op de short list van toegestane auto’s te komen.
De rest van de werkgevers beperkt het aantal merken op zich niet maar sluit daarentegen wel bepaalde varianten uit (bijvoorbeeld cabrio of suv) of stuurt op de hoogte van de CO2-uitstoot. "Het merendeel van de grootste wagenparken doet wat auto’s betreft zaken met een zeer beperkt aantal merken. Daar moet je dan dus wel bij zitten", aldus onderzoeker Eric Vousten van het NZO. In de top 10 van meest genoemde merken die gekozen mogen worden, wordt  in het NZO (peiling in mei en juni, red) het merk Volkswagen het vaakst genoemd (76%). 

  • 1. Volkswagen 76%
  • 2. BMW 56%
  • 3. Ford 52%
  • 4. Audi 46%
  • 5. Opel 45%
  • 6. Renault 42%
  • 7. Peugeot 40%
  • 8. Volvo 39%
  • 9. Skoda 36%
  • 10. Mercedes 35%

Het Nationaal Zakenauto Onderzoek is een initiatief van Automobiel Management, RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA). De beknopte weergave van het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2015 is te downloaden van de websites van de drie partners. Nieuw is dat via een licentie op het zogenoemde NZO-dashboard een eigen toegang tot de hele NZO-database kan worden verkregen.  Marketeers en andere geïnteresseerden kunnen met zo’n licentie gedetailleerde informatie  en/of dwarsdoorsneden zelf genereren.  Het NZO-dashboard is een zeer gebruiksvriendelijke webbased tool.  Meer informatie via de website automobielmanagement.nl/NZO.