EV-Nieuws: wie ontketent de revolutie?

In de toekomst rijden we elektrisch naar ons werk, dat is haast zeker. Maar komt die elektriciteit uit het stopcontact van waterstof of uit een turbine?

EV-Nieuws: wie ontketent de revolutie?

Riversimple wil graag dat we waterstof gaan tanken. Volgens het bedrijf uit Wales past brandstofceltechniek perfect in een compacte auto. De Riversimple Rasa moet 482 kilometer rijden op slechts 1,5 kilogram waterstof. Binnenkort start de productie van twintig prototypes.

Techrules TREV

Techrules komt met de gloednieuwe TREV-techniek. TREV staat voor Turbine-Recharging Electric Vehicle. Het Chinese techbedrijf gebruikt turbinemotoren om het accupakket bij te laden, dus als range extender. Volgens Techrules is een actieradius van 2.000 kilometer mogelijk.

Nanoflowcell Quantino

Nanoflowcell test inmiddels zijn visie op de openbare weg. De Quantino is voorzien van flowbatterijen, die volgetankt moeten worden met een speciale batterijvloeistof. Na 1.000 elektrische kilometers moet de vloeistof vervangen worden.

Of rijden we over een paar jaar toch ‘gewoon’ in een batterijauto?  Opel, Tesla en zelfs het Nederlandse Spyker Cars hebben recentelijk week allemaal interessant nieuws aangekondigd.

Bron: ZERauto.nl

EV-Nieuws: wie ontketent de revolutie? - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: wie ontketent de revolutie?

In de toekomst rijden we elektrisch naar ons werk, dat is haast zeker. Maar komt die elektriciteit uit het stopcontact van waterstof of uit een turbine?

EV-Nieuws: wie ontketent de revolutie?

Riversimple wil graag dat we waterstof gaan tanken. Volgens het bedrijf uit Wales past brandstofceltechniek perfect in een compacte auto. De Riversimple Rasa moet 482 kilometer rijden op slechts 1,5 kilogram waterstof. Binnenkort start de productie van twintig prototypes.

Techrules TREV

Techrules komt met de gloednieuwe TREV-techniek. TREV staat voor Turbine-Recharging Electric Vehicle. Het Chinese techbedrijf gebruikt turbinemotoren om het accupakket bij te laden, dus als range extender. Volgens Techrules is een actieradius van 2.000 kilometer mogelijk.

Nanoflowcell Quantino

Nanoflowcell test inmiddels zijn visie op de openbare weg. De Quantino is voorzien van flowbatterijen, die volgetankt moeten worden met een speciale batterijvloeistof. Na 1.000 elektrische kilometers moet de vloeistof vervangen worden.

Of rijden we over een paar jaar toch ‘gewoon’ in een batterijauto?  Opel, Tesla en zelfs het Nederlandse Spyker Cars hebben recentelijk week allemaal interessant nieuws aangekondigd.

Bron: ZERauto.nl