Leaserijder kiest weer met het hart

Voor 2017 zijn de bijtellingscategorieën 15 procent, 21 procent en 25 procent samengevoegd tot één categorie: 22 procent bijtelling. Doordat bijna alle auto’s in deze nieuwe bijtellingscategorie vallen, is de keuze voor de leaserijder weer reuze. De Vereniging Zakelijke Rijders ziet dit terug in de verkoopaantallen van nieuwe leaseauto’s. Die zijn voor de volumemerken nu veel gelijkmatiger.

auto kopen

De afgelopen jaren liet de zakelijke rijder de keuze voor een nieuwe auto vooral afhangen van de bijtellingscategorie, wat resulteerde in hoge verkoopaantallen van een bepaald model met een specifieke motorisering, zoals plug-ins. Anno 2017 zijn er nog maar twee bijtellingscategorieën: 4 procent voor emissieloze auto’s (elektrisch en waterstof) en 22 procent bijtelling voor auto’s met minimaal 1gram CO2 uitstoot. Dit maakt dat de leaserijder weer met het hart kiest en dit is te zien in de verkopen.

Tevens constateert de VZR dat de gemiddelde catalogusprijs van een leaseauto daalt. Dit komt door twee zaken: er wordt minder gekozen voor plug-ins die relatief dure techniek aan boord hebben en door het gelijktrekken van de bijtellingscategorieën kan er niet meer gekozen worden voor duurdere leaseauto’s met een lagere bijtelling. Een andere bijkomstigheid is goed nieuws voor de schatkist: doordat er minder gekozen wordt voor plug-in modellen stijgt de gemiddelde BPM per leaseauto. Dit is een positief bericht voor onze overheid die de afgelopen jaren de BPM-inkomsten flink heeft zien dalen.

Reacties

En nu hopen dat ze echt met het hart kiezen, dan komen er eindelijk weer leuke auto’s op de weg. Nu is het nog steeds de bijtelling die een zwaar aandeel heeft, alleen minder erg dan met de 0% dingen.

Geplaatst door: Ivan Kok op
Leaserijder kiest weer met het hart - Automobielmanagement.nl

Leaserijder kiest weer met het hart

Voor 2017 zijn de bijtellingscategorieën 15 procent, 21 procent en 25 procent samengevoegd tot één categorie: 22 procent bijtelling. Doordat bijna alle auto’s in deze nieuwe bijtellingscategorie vallen, is de keuze voor de leaserijder weer reuze. De Vereniging Zakelijke Rijders ziet dit terug in de verkoopaantallen van nieuwe leaseauto’s. Die zijn voor de volumemerken nu veel gelijkmatiger.

auto kopen

De afgelopen jaren liet de zakelijke rijder de keuze voor een nieuwe auto vooral afhangen van de bijtellingscategorie, wat resulteerde in hoge verkoopaantallen van een bepaald model met een specifieke motorisering, zoals plug-ins. Anno 2017 zijn er nog maar twee bijtellingscategorieën: 4 procent voor emissieloze auto’s (elektrisch en waterstof) en 22 procent bijtelling voor auto’s met minimaal 1gram CO2 uitstoot. Dit maakt dat de leaserijder weer met het hart kiest en dit is te zien in de verkopen.

Tevens constateert de VZR dat de gemiddelde catalogusprijs van een leaseauto daalt. Dit komt door twee zaken: er wordt minder gekozen voor plug-ins die relatief dure techniek aan boord hebben en door het gelijktrekken van de bijtellingscategorieën kan er niet meer gekozen worden voor duurdere leaseauto’s met een lagere bijtelling. Een andere bijkomstigheid is goed nieuws voor de schatkist: doordat er minder gekozen wordt voor plug-in modellen stijgt de gemiddelde BPM per leaseauto. Dit is een positief bericht voor onze overheid die de afgelopen jaren de BPM-inkomsten flink heeft zien dalen.

Reacties

En nu hopen dat ze echt met het hart kiezen, dan komen er eindelijk weer leuke auto’s op de weg. Nu is het nog steeds de bijtelling die een zwaar aandeel heeft, alleen minder erg dan met de 0% dingen.

Geplaatst door: Ivan Kok op