Belgische zakenrijder gelooft niet meer in diesel

Ruim de helft van de lease-rijders in België verwacht al over een jaar of drie geen diesel meer te rijden. Vandaag de dag is nog 80 procent van de Belgische leasewagens een diesel.

Belgische zakenrijder gelooft niet meer in diesel

Een kwart van die berijders van lease-auto’s gaat er van uit dat ze in 2020 een hybride auto zullen hebben. Ook het aandeel puur-elektrische auto’s zou volgens hen echter snel toenemen. Dat alles blijkt uit een onderzoek dat in augustus door consultancy Indiville is gehouden onder 480 mensen met een auto van de zaak. "De shift begint duidelijk in 2018," zegt Wouter Samyn van Indiville in dagblad De Tijd.

Plannen autofabrikanten

Fleetmanagers die de wagenparken beheren zien diesel nog wel wat langer stand houden. Van de ondervraagde 263 mensen met zo’n functie verwachten er nog veel dat ‘hun’ vloot tegen 2023 nog altijd voor 45 procent uit diesels zal bestaan. "Dat komt overeen met de plannen van de autobouwers", zegt Frank Van Gool van de leasingfederatie Renta, die samen met de autofederaties Febiac en Traxio de studie bestelde.

Belgische zakenrijder gelooft niet meer in diesel - Automobielmanagement.nl

Belgische zakenrijder gelooft niet meer in diesel

Ruim de helft van de lease-rijders in België verwacht al over een jaar of drie geen diesel meer te rijden. Vandaag de dag is nog 80 procent van de Belgische leasewagens een diesel.

Belgische zakenrijder gelooft niet meer in diesel

Een kwart van die berijders van lease-auto’s gaat er van uit dat ze in 2020 een hybride auto zullen hebben. Ook het aandeel puur-elektrische auto’s zou volgens hen echter snel toenemen. Dat alles blijkt uit een onderzoek dat in augustus door consultancy Indiville is gehouden onder 480 mensen met een auto van de zaak. "De shift begint duidelijk in 2018," zegt Wouter Samyn van Indiville in dagblad De Tijd.

Plannen autofabrikanten

Fleetmanagers die de wagenparken beheren zien diesel nog wel wat langer stand houden. Van de ondervraagde 263 mensen met zo’n functie verwachten er nog veel dat ‘hun’ vloot tegen 2023 nog altijd voor 45 procent uit diesels zal bestaan. "Dat komt overeen met de plannen van de autobouwers", zegt Frank Van Gool van de leasingfederatie Renta, die samen met de autofederaties Febiac en Traxio de studie bestelde.