Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in samenwerking met Traffic4u in maart uitvoerde. VW eindigt ruim boven Peugeot en Alfa Romeo in de ranglijst.

Volkswagen.nl is de best bezochte website van de autobranche. 45% van de respondenten komt erop terecht. De website scoort vervolgens eerste plaatsen op de thema’s Web Imago, Kwaliteit en Gebruiksvriendelijkheid. Uiteindelijk wijst 17,5% van de respondenten Volkswagen aan als favoriet.

Peugeot staat zowel qua vindbaarheid als eindscore op de tweede plaats. 32,5% van de respondenten bezoekt Peugeot.nl tijdens de vrije oriëntatie. De respondenten geven vooral goede waarderingen voor Informatiewaarde en Vertrouwen. 7,5% kiest voor een auto van Peugeot.

Alfa Romeo eindigt als derde, ondanks een matige online vindbaarheid. Slechts 12,5% van de respondenten weet de website te vinden. AlfaRomeo.nl scoort een eerste plaats op Vormgeving en een tweede plaats op Eerste Indruk. Alfa Romeo weet uiteindelijk toch 5% van de respondenten te overtuigen.

De respondenten gaven in totaal 201 individuele beoordelingen over 53 verschillende websites.

In de tabel de 22 best presterende organisaties volgens de Web Performance Scan.

Web Performance Score maart 2011

Volkswagen.nl  6,6 
Peugeot.nl  5,5 
AlfaRomeo.nl  5,5 
Opel.nl  5,3 
Auto.nl  5,2 

A-point.nl  5,1 
Ford.nl  5,0 
Renault.nl  4,9 
Citroën.nl  4,8 
10 Kia.nl  4,8 
11  Chevrolet.nl  4,7 
12 Dacia.nl  4,6 
13  Honda.nl  4,6 
14  SEAT.nl  4,5 
15  ANWB.nl  4,4 
16  Mercedes-Benz.nl  4,3 
17  AutoTrack.nl  4,3 
18  Skoda.nl  4,3 
19  Toyota.nl  4,3 
20  Fiat.nl  4,2 
21  Audi.nl  4,2 
22  Nissan.nl  3,4 

 

 

Nieuwe Auto Kopen Meting 1 Compilatie from WUA! Web Performance on Vimeo.