In de tien kernmarkten op de wereld zijn in totaal 6,5 duizend consumenten ondervraagt. Het kantoor meldt verbazingwekkende resultaten. Bijvoorbeeld: de grootste trend in de autowereld, het autonoom rijden,  wordt door twee derde deel van de  groep met gemengde gevoelens bekeken.  Een belangrijke reden voor de scepsis ligt volgens de onderzoekers in de angst voor schending van de privacy vanwege het verzamelen van data. Ook voor de elektromobiliteit zijn de voortuitzichten weinig rooskleurig want de doorbraak ervan wordt nog steeds gehinderd door ‘de hoge prijzen, de beperkte actieradius en te weinig laadmogelijkheden’.
Eigen auto

In verband met het fenomeen autodelen, laat de studie verder zien dat het begrip mobiliteit en de eisen die aan mobiliteit worden gesteld blijvend veranderen, met name in de grote steden (megacities).  Het is ook zeker zo dat services op het gebied van autodelen in stedelijke conglomeraties een belangrijke rol spelen maar het bezit van een eigen auto blijft toch het hoogste doel. "Car sharing zal het privébezit van de auto niet verdringen,  het blijft een additionele optie voor mobiliteit", denkt Wolf-Dieter Hoppe van Automotive Practice bij het kantoor Arthur D. Little. De stellingname wordt ondersteund door de cijfers: slechts dertien procent van de ondervraagden denkt het over tien jaar minder belangrijk dan nu te vinden om een eigen auto te bezitten. Voor 71 procent is het ‘even belangrijk’ en vijftien procent denkt het eigen autobezit over tien jaar juist belangrijker te vinden.