In de zomer van 2012 begonnen de Regters aan hun reis. Tijdens het eerste gedeelte van de route reden de twee van Edam naar Kaapstad in Zuid-Afrika. Het echtpaar legde de 22 duizend kilometer af in 180 dagen, gemiddeld 122 kilometer per dag dus.  In 2013 veroverde het stel de Verenigde Staten en Canada, waar ze 28 duizend kilometer reden om binnen 180 dagen 22 staten te bezoeken. Een jaar later reden ze nog eens 26 duizend  kilometer, toen ze Zuid-Amerika in 180 dagen doorkruisten. Tot nu toe heeft het duo bijna 80 duizend kilometer afgelegd. Onderweg bezochten en ondersteunden ze verschillende projecten van de internationale hulporganisatie SOS Kinderdorpen.
In 2016 en 2017 hopen ze eerst Nieuw-Zeeland, Australië, Indonesië en India aan te doen, waarna ze de Himalaya oversteken naar China en Mongolië. Daarna gaan ze via Centraal-Europa terug naar Nederland.  Bekijk d  waarin Dirk vertelt over de vele hoogte- en soms ook dieptepunten van hun bijzondere reis.

 

In 1997 kochten Dirk en Trudy Regter de T-Ford uit 1915. Dirk bezat eerder al een T-Ford uit 1923 en een A-Ford uit 1928. Hij is al zijn leven lang bezeten van klassieke Fords, een passie die hij heeft geërfd van zijn vader en grootvader. Tussen 1908 en 1927 bouwde autofabrikant Ford vijftien miljoen van deze T-Fords. De productie vond in eerste instantie plaats in de Verenigde Staten, maar werd al snel uitgebreid naar de rest van de wereld. Zo waren er assemblagefabrieken in landen als Denemarken, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Mede dankzij de T-Ford kroop de hele wereld achter het stuur. De populariteit van de auto was vooral te danken aan de betaalbaarheid, betrouwbaarheid en het gemakkelijke onderhoud met verwisselbare onderdelen.  "In Afrika moesten we een gebroken velg lassen bij de plaatselijke smid", vertelt Dirk. "Ik ben vrij handig en kom een heel eind met een schroevendraaier, een hamer, wat plakband, trekbandjes en spanriemen."
De T-Ford van de Regters wordt aangedreven door een drieliter benzinemotor en heeft nog dezelfde specificaties als in 1915 toen de auto de fabriek verliet. Alleen de banden voor de houten spaakwielen zijn groter om de lange reis wat comfortabeler te maken. Op normale wegen gaat een set banden zo’n vijftien duizend kilometer mee. Op de ruwe, onverharde paden waarover de Regters in regio’s als Afrika en Zuid-Amerika reden, zijn de banden echter veel eerder aan vervanging toe. "Bij de grens tussen Zuid-Afrika en Botswana ontmoetten we een boer die een oude T-Ford in de schuur had staan. Hij gaf ons een band van die auto om ons op weg te helpen", aldus Dirk Regter.