RWE verwacht snelle doorbraak elektrische auto’s

Energiebedrijf RWE denkt dat de doorbraak van ev’s weleens sneller zou plaatsvinden dan tot dusver wordt verwacht. De belangrijkste reden is dat de hoge kosten van accupakketten vanaf volgend jaar al kunnen dalen.

Energieconcern RWE rekent op een snelle doorbraak van ev’s.  "De trendbreuk kan veel sneller komen dan verwacht, als de accupakketten duidelijk goedkoper en technisch geavanceerder worden", zegt Ingo Alphéus van energieconcern RWE in Financial Times Deutschland. Hij verwijst naar de opkomst van de zonnecellen, die veel sneller ging dan verwacht. "Het doel van een miljoen elektro-auto’s in 2020 moet te halen zijn."

Alphéus  is daarmee optimistischer dan het Duitse Nationale Platform voor Elektromobiliteit. Dit adviesorgaan van de Duitse regering heeft er nog pas geleden voor gewaarschuwd dat deze doelstelling van de regering niet te behalen zou zijn. Behalve de kleine actieradius zijn de hoge kosten een probleem voor eventuele kopers. Maar al vanaf halverwege dit decennium zouden de kosten zoveel dalen, dat het prijsverschil met benzineauto’s wordt opgeheven, voorspelt de RWE-man. "Dan worden e-auto’s ook economisch interessant en daarom gaat RWE gewoon door met het aanleggen van een laadpaalnetwerk." Op dit moment heeft het bedrijf er dertienhonderd operationeel in Duitsland. RWE hoopt (net als andere energiemaatschappijen) op extra omzet door stroomafname door ev’s. Een gemiddelde  auto gebruikt net zo veel stroom als een tweepersoons huishouden. Maar op dit moment speelt het nauwelijks een rol, met zo’n vijfduizend ev’s in Duitsland. (FTD/dpa)

RWE verwacht snelle doorbraak elektrische auto’s - Automobielmanagement.nl

RWE verwacht snelle doorbraak elektrische auto’s

Energiebedrijf RWE denkt dat de doorbraak van ev’s weleens sneller zou plaatsvinden dan tot dusver wordt verwacht. De belangrijkste reden is dat de hoge kosten van accupakketten vanaf volgend jaar al kunnen dalen.

Energieconcern RWE rekent op een snelle doorbraak van ev’s.  "De trendbreuk kan veel sneller komen dan verwacht, als de accupakketten duidelijk goedkoper en technisch geavanceerder worden", zegt Ingo Alphéus van energieconcern RWE in Financial Times Deutschland. Hij verwijst naar de opkomst van de zonnecellen, die veel sneller ging dan verwacht. "Het doel van een miljoen elektro-auto’s in 2020 moet te halen zijn."

Alphéus  is daarmee optimistischer dan het Duitse Nationale Platform voor Elektromobiliteit. Dit adviesorgaan van de Duitse regering heeft er nog pas geleden voor gewaarschuwd dat deze doelstelling van de regering niet te behalen zou zijn. Behalve de kleine actieradius zijn de hoge kosten een probleem voor eventuele kopers. Maar al vanaf halverwege dit decennium zouden de kosten zoveel dalen, dat het prijsverschil met benzineauto’s wordt opgeheven, voorspelt de RWE-man. "Dan worden e-auto’s ook economisch interessant en daarom gaat RWE gewoon door met het aanleggen van een laadpaalnetwerk." Op dit moment heeft het bedrijf er dertienhonderd operationeel in Duitsland. RWE hoopt (net als andere energiemaatschappijen) op extra omzet door stroomafname door ev’s. Een gemiddelde  auto gebruikt net zo veel stroom als een tweepersoons huishouden. Maar op dit moment speelt het nauwelijks een rol, met zo’n vijfduizend ev’s in Duitsland. (FTD/dpa)