Elektrisch rijden op zon & wind in Australië

Het Australische Sunswift bouwt en verkoopt volgend jaar personenauto’s die op zonne-energie rijden.

Althans, dat zijn de plannen. En met een stevig stukje crowdfunding lijkt dat te gaan lukken.

De Sunswift eVe auto is ontwikkeld door studenten van de University of New South Wales en is gebouwd voor het rijden van wedstrijden. Er is nu budget nodig om de auto geschikt (en veilig) te maken voor gebruik op de openbare weg. De inschrijving is open tot en met 22 december.
Het beoogde target van 30.000 Australische dollars is al gehaald, maar eigenlijk is er meer nodig, Sunswift denkt dat de ontwikkeling van een productiewaardige eVe minstens 100 duizend Australische dollars kost. De wedstrijdauto legde deze zomer vijfhonderd kilometer af met een gemiddelde van 107 km/u, een record. Vijf uur laden op een zonnig dagje levert 160 kilometer bereik op.

35 elektrische Nissans

Van zon naar wind is een kleine stap. En die brengt ons bij het compleet nieuwe APM Terminals op Maasvlakte 2. Het bedrijf heeft 35 elektrische Nissans e-NV200 en Evalia besteld. Want ja, een terrein van 86 hectare is niet eenvoudig te belopen. APM Terminals is daardoor de eerste volledig duurzaam werkende containeroverslag. Alle stroom wordt opgewekt door windturbines van Nuon.

BYD in Rotterdam

In Rotterdam is er (zeker nu) weinig zon. Maar elektrisch gereden wordt er steeds meer. Het Chinese BYD levert nog eens 22 elektrische E6-taxi’s aan de Rotterdamse Taxi Centrale. Eerder reed de organisatie met drie exemplaren bij wijze van proef. "De ervaringen met de BYD e6 zijn zeer positief, dat blijkt uit reacties van zowel chauffeurs als passagiers", vertelt Sjaak de Winter, CEO van de Rotterdamse Taxi Centrale.
Bron: ZERauto

Elektrisch rijden op zon & wind in Australië - Automobielmanagement.nl

Elektrisch rijden op zon & wind in Australië

Het Australische Sunswift bouwt en verkoopt volgend jaar personenauto’s die op zonne-energie rijden.

Althans, dat zijn de plannen. En met een stevig stukje crowdfunding lijkt dat te gaan lukken.

De Sunswift eVe auto is ontwikkeld door studenten van de University of New South Wales en is gebouwd voor het rijden van wedstrijden. Er is nu budget nodig om de auto geschikt (en veilig) te maken voor gebruik op de openbare weg. De inschrijving is open tot en met 22 december.
Het beoogde target van 30.000 Australische dollars is al gehaald, maar eigenlijk is er meer nodig, Sunswift denkt dat de ontwikkeling van een productiewaardige eVe minstens 100 duizend Australische dollars kost. De wedstrijdauto legde deze zomer vijfhonderd kilometer af met een gemiddelde van 107 km/u, een record. Vijf uur laden op een zonnig dagje levert 160 kilometer bereik op.

35 elektrische Nissans

Van zon naar wind is een kleine stap. En die brengt ons bij het compleet nieuwe APM Terminals op Maasvlakte 2. Het bedrijf heeft 35 elektrische Nissans e-NV200 en Evalia besteld. Want ja, een terrein van 86 hectare is niet eenvoudig te belopen. APM Terminals is daardoor de eerste volledig duurzaam werkende containeroverslag. Alle stroom wordt opgewekt door windturbines van Nuon.

BYD in Rotterdam

In Rotterdam is er (zeker nu) weinig zon. Maar elektrisch gereden wordt er steeds meer. Het Chinese BYD levert nog eens 22 elektrische E6-taxi’s aan de Rotterdamse Taxi Centrale. Eerder reed de organisatie met drie exemplaren bij wijze van proef. "De ervaringen met de BYD e6 zijn zeer positief, dat blijkt uit reacties van zowel chauffeurs als passagiers", vertelt Sjaak de Winter, CEO van de Rotterdamse Taxi Centrale.
Bron: ZERauto