Rijder Nissan Leaf: veel meer km’s dan gemiddeld

De berijders van de Nissan Leaf rijden gemiddeld vijftig procent meer kilometers dan automobilisten in Europa die op benzine of diesel rijden. En bijna allemaal laden ze ’s nachts thuis de accu op.

Nissan heeft bekendgemaakt dat de rijders van de Nissan Leaf gemiddeld vijftig procent meer kilometers (16,5 duizend kilometer) rijden dan het Europese gemiddelde voor traditioneel aangedreven auto’s (10,8 duizend kilometer). De Spaanse Leaf-rijders gaan aan kop met een gemiddelde van 19 duizend kilometer per jaar. De Zweden komen met 17,6 duizend kilometer op de tweede plaats en Leaf-rijders in het Verenigd Koninkrijk scoren met 16,8 duizend kilometer per jaar plaats 3. De Noren halen 16,5 duizend kilometer, de Italianen 15,8 duizend, de Fransen 15,7 duizend en de Duitsers 14,5 duizend. Volgens de laatste cijfers rijden Europeanen met een traditionele benzine- of dieselauto gemiddeld 10,8 duizend kilometer per jaar. Nissan kan deze gegevens genereren door het systeem CarWings dat alle data verzameld. Uit deze data blijkt ook dat 89 procent van de Leaf-rijders ’s nachts thuis oplaadt.

Dit inkijkje in de gewoonten van de Leaf-rijders komt vier jaar na de introductie van de auto in 2010. De Leaf is nu de bestverkopende ev in de geschiedenis met 31 duizend eenheden in Europa en 150 duizend wereldwijd. Deze Leafs tezamen hebben al een miljard kilometers gereden. Jean-Pierre Diernaz, ev-directeur van Nissan in Europa: "Onze klanten vertellen vaak dat ze een Leaf hebben gekocht als tweede auto maar dat ze hem uiteindelijk veel meer gebruiken dan de gewone auto. De data bevestigen dit nu. De klanten zeggen dat ze de ev gebruiken vanwege lage onderhouds- en brandstofkosten en dat het soepele en geluidsarme rijden van de Leaf het moeilijk maakt terug te gaan naar een traditioneel aangedreven auto." Nissan heeft onlangs ook de e-NV200 elektrische bestelauto op de markt gebracht. (bron: Automotive World).

Rijder Nissan Leaf: veel meer km’s dan gemiddeld - Automobielmanagement.nl

Rijder Nissan Leaf: veel meer km’s dan gemiddeld

De berijders van de Nissan Leaf rijden gemiddeld vijftig procent meer kilometers dan automobilisten in Europa die op benzine of diesel rijden. En bijna allemaal laden ze ’s nachts thuis de accu op.

Nissan heeft bekendgemaakt dat de rijders van de Nissan Leaf gemiddeld vijftig procent meer kilometers (16,5 duizend kilometer) rijden dan het Europese gemiddelde voor traditioneel aangedreven auto’s (10,8 duizend kilometer). De Spaanse Leaf-rijders gaan aan kop met een gemiddelde van 19 duizend kilometer per jaar. De Zweden komen met 17,6 duizend kilometer op de tweede plaats en Leaf-rijders in het Verenigd Koninkrijk scoren met 16,8 duizend kilometer per jaar plaats 3. De Noren halen 16,5 duizend kilometer, de Italianen 15,8 duizend, de Fransen 15,7 duizend en de Duitsers 14,5 duizend. Volgens de laatste cijfers rijden Europeanen met een traditionele benzine- of dieselauto gemiddeld 10,8 duizend kilometer per jaar. Nissan kan deze gegevens genereren door het systeem CarWings dat alle data verzameld. Uit deze data blijkt ook dat 89 procent van de Leaf-rijders ’s nachts thuis oplaadt.

Dit inkijkje in de gewoonten van de Leaf-rijders komt vier jaar na de introductie van de auto in 2010. De Leaf is nu de bestverkopende ev in de geschiedenis met 31 duizend eenheden in Europa en 150 duizend wereldwijd. Deze Leafs tezamen hebben al een miljard kilometers gereden. Jean-Pierre Diernaz, ev-directeur van Nissan in Europa: "Onze klanten vertellen vaak dat ze een Leaf hebben gekocht als tweede auto maar dat ze hem uiteindelijk veel meer gebruiken dan de gewone auto. De data bevestigen dit nu. De klanten zeggen dat ze de ev gebruiken vanwege lage onderhouds- en brandstofkosten en dat het soepele en geluidsarme rijden van de Leaf het moeilijk maakt terug te gaan naar een traditioneel aangedreven auto." Nissan heeft onlangs ook de e-NV200 elektrische bestelauto op de markt gebracht. (bron: Automotive World).