EV: opladen in India en kopzorgen in Duitsland

Wat hebben SPAR, de zuivelindustrie en oplaadpalen met elkaar gemeen? Een massieve handelsdelegatie, aangevoerd door minister-president Mark Rutte zal ze promoten tijdens een bezoek aan India.

De Nederlandse handelsmissie volgt op 5 en 6 juni een uitgebreid programma in India. Onder meer landbouw, wegenbouw, gezondheidszorg en sport staan op het programma. Maar ook bezoekt  Rutte het Holland E-mobility house: elektrische auto’s uit India worden opgeladen met laadpalen uit Nederland. Daarna gaat de delegatie verder met hockey en wordt het eerste Cruyff Court van India geopend.
Terwijl in India hoopvol gekeken wordt naar elektrisch rijden, laten de Duitsers het hoofd moedeloos hangen. De nationale ambitie van 1 miljoen auto’s-met-stekker in 2020 lijkt verder weg dan ooit. ‘Der Boom ist vorbei’, aldus experts. Welke Boom? De Duitse politiek is de afgelopen vijf jaar te naïef geweest en heeft het doel alleen met woorden willen bereiken. Sinds 2011 zijn er nog geen 25 duizend verkocht – op een wagenpark van 62,5 miljoen auto’s. In april werden er 1.690 op kenteken gezet. Met dat tempo duurt het nog 48 jaar voordat er 1 miljoen stekker-auto’s zijn geleverd.
Daimler – één van de Duitse koplopers op het gebied van elektrisch en plug-in hybride rijden – zet stug door. Eerder kondigde Mercedes-Benz al 17 (!) nieuwe plug-in hybride modellen aan binnen zo’n 2 jaar. Nu staat een samenwerking met het Amerikaanse Qualcomm op stapel om de technologie voor draadloos opladen verder te ontwikkelen.
Bron: ZERauto

EV: opladen in India en kopzorgen in Duitsland - Automobielmanagement.nl

EV: opladen in India en kopzorgen in Duitsland

Wat hebben SPAR, de zuivelindustrie en oplaadpalen met elkaar gemeen? Een massieve handelsdelegatie, aangevoerd door minister-president Mark Rutte zal ze promoten tijdens een bezoek aan India.

De Nederlandse handelsmissie volgt op 5 en 6 juni een uitgebreid programma in India. Onder meer landbouw, wegenbouw, gezondheidszorg en sport staan op het programma. Maar ook bezoekt  Rutte het Holland E-mobility house: elektrische auto’s uit India worden opgeladen met laadpalen uit Nederland. Daarna gaat de delegatie verder met hockey en wordt het eerste Cruyff Court van India geopend.
Terwijl in India hoopvol gekeken wordt naar elektrisch rijden, laten de Duitsers het hoofd moedeloos hangen. De nationale ambitie van 1 miljoen auto’s-met-stekker in 2020 lijkt verder weg dan ooit. ‘Der Boom ist vorbei’, aldus experts. Welke Boom? De Duitse politiek is de afgelopen vijf jaar te naïef geweest en heeft het doel alleen met woorden willen bereiken. Sinds 2011 zijn er nog geen 25 duizend verkocht – op een wagenpark van 62,5 miljoen auto’s. In april werden er 1.690 op kenteken gezet. Met dat tempo duurt het nog 48 jaar voordat er 1 miljoen stekker-auto’s zijn geleverd.
Daimler – één van de Duitse koplopers op het gebied van elektrisch en plug-in hybride rijden – zet stug door. Eerder kondigde Mercedes-Benz al 17 (!) nieuwe plug-in hybride modellen aan binnen zo’n 2 jaar. Nu staat een samenwerking met het Amerikaanse Qualcomm op stapel om de technologie voor draadloos opladen verder te ontwikkelen.
Bron: ZERauto