VW creëert twaalfduizend E-parkeerplekken personeel

Volkswagen maakt in eigen land de komende jaren twaalfduizend van zijn eigen parkeerplaatsen geschikt voor elektrische voertuigen. Dat is een tiende van het totaal aan VW’s talplekken voor auto’s.

De mededeling is niet officieel, want het nieuws is door topman Martin Winterkorn eerder deze week achter gesloten deuren bekendgemaakt. Dat gebeurde tijdens een conferentie in Berlijn over elektrische mobiliteit.

De geplande aantallen van Volkswagen maken direct een groot verschil in Duitsland, waar medio vorig jaar 4800 openbare laadplaatsen bestonden en honderd snelladers. Het Nationale Platform Elektromobiliteit mikt voor 2020 op zeventigduizend gewone E-tankplekken en 7100 voor snelopladen. Winterkorn wil met een eigen project een voorbeeldrol vervullen, maar maakt wel een voorbehoud. Met name de politiek moet zorgen voor de juiste juridische omstandigheden. In Duitsland geldt stroom ‘aftappen’ bij de werkgever als een financieel voordeel, met beperkte maandelijkse vrijstelling van fiscale heffing. "Het is weliswaar niet de taak en het businessmodel van een autofabrikant om laadpalen te bouwen", aldus Winterkorn, "maar het moet nu écht op gang komen. Elektrische mobiliteit komt al jaren niet van zijn plek in Duitsland. Er is daarom veel te zeggen voor partnerschap van politiek en industrie om de best mogelijke publieke  laadinfrastructuur te bouwen."

VW creëert twaalfduizend E-parkeerplekken personeel - Automobielmanagement.nl

VW creëert twaalfduizend E-parkeerplekken personeel

Volkswagen maakt in eigen land de komende jaren twaalfduizend van zijn eigen parkeerplaatsen geschikt voor elektrische voertuigen. Dat is een tiende van het totaal aan VW’s talplekken voor auto’s.

De mededeling is niet officieel, want het nieuws is door topman Martin Winterkorn eerder deze week achter gesloten deuren bekendgemaakt. Dat gebeurde tijdens een conferentie in Berlijn over elektrische mobiliteit.

De geplande aantallen van Volkswagen maken direct een groot verschil in Duitsland, waar medio vorig jaar 4800 openbare laadplaatsen bestonden en honderd snelladers. Het Nationale Platform Elektromobiliteit mikt voor 2020 op zeventigduizend gewone E-tankplekken en 7100 voor snelopladen. Winterkorn wil met een eigen project een voorbeeldrol vervullen, maar maakt wel een voorbehoud. Met name de politiek moet zorgen voor de juiste juridische omstandigheden. In Duitsland geldt stroom ‘aftappen’ bij de werkgever als een financieel voordeel, met beperkte maandelijkse vrijstelling van fiscale heffing. "Het is weliswaar niet de taak en het businessmodel van een autofabrikant om laadpalen te bouwen", aldus Winterkorn, "maar het moet nu écht op gang komen. Elektrische mobiliteit komt al jaren niet van zijn plek in Duitsland. Er is daarom veel te zeggen voor partnerschap van politiek en industrie om de best mogelijke publieke  laadinfrastructuur te bouwen."