Actieradius Toyota Mirai 500 kilometer

Toyota heeft bekendgemaakt dat EPA (environmental protection agency) heeft geconstateerd dat de brandstofcelauto Mirai een actieradius heeft van ongeveer 500 kilometer. Dat is de grootste actieradius van alle nulemissie-auto’s die vandaag de dag op de markt zijn, inclusief alle elektrische auto’s.

"In het begin van de jaren negentig realiseerde Toyota zich dat elektrificatie essentieel zou zijn voor de toekomst van de auto", zegt ceo Jim Lentz van Toyota North America in het bericht. "Nadat de Prius sinds twintig jaar geleden de hybride aandrijving bij miljoenen automobilisten bracht, is nu de beurt aan de Mirai om de efficiënte waterstofaandrijving aan te jagen."  

Een nogal belangrijke horde die Toyota natuurlijk nog moet nemen, is het gebrek aan waterstoftankstations, die bijna een miljoen dollar per stuk kosten om te bouwen. Volgens het Amerikaanse ministerie van energie zijn er maar twaalf tankstations in de VS waarvan de meeste ook nog in de staat Californië. De Mirai zal naar verwachting op de markt komen voor een prijs van 57 duizend dollar waardoor hij veel goedkoper is dan de elektrische concurrentie (want de Tesla Model S begint bij zeventig mille). (bron: FT)

   

Actieradius Toyota Mirai 500 kilometer - Automobielmanagement.nl

Actieradius Toyota Mirai 500 kilometer

Toyota heeft bekendgemaakt dat EPA (environmental protection agency) heeft geconstateerd dat de brandstofcelauto Mirai een actieradius heeft van ongeveer 500 kilometer. Dat is de grootste actieradius van alle nulemissie-auto’s die vandaag de dag op de markt zijn, inclusief alle elektrische auto’s.

"In het begin van de jaren negentig realiseerde Toyota zich dat elektrificatie essentieel zou zijn voor de toekomst van de auto", zegt ceo Jim Lentz van Toyota North America in het bericht. "Nadat de Prius sinds twintig jaar geleden de hybride aandrijving bij miljoenen automobilisten bracht, is nu de beurt aan de Mirai om de efficiënte waterstofaandrijving aan te jagen."  

Een nogal belangrijke horde die Toyota natuurlijk nog moet nemen, is het gebrek aan waterstoftankstations, die bijna een miljoen dollar per stuk kosten om te bouwen. Volgens het Amerikaanse ministerie van energie zijn er maar twaalf tankstations in de VS waarvan de meeste ook nog in de staat Californië. De Mirai zal naar verwachting op de markt komen voor een prijs van 57 duizend dollar waardoor hij veel goedkoper is dan de elektrische concurrentie (want de Tesla Model S begint bij zeventig mille). (bron: FT)