Duurzamer woon-werkverkeer kan 20% kosten besparen

Werkgevers kunnen via een duurzamer woon-werkverkeer twintig procent kosten besparen en tegelijkertijd hun CO2-voetafdruk met de helft verminderen.

Die conclusie trekken MKB Nederland, VNO-NCW en Urgenda na een symposium over woon-werkverkeer. Voorzitter Hans de Boer van VNO-NCW nam daar de eerste nieuwe ov-kaart voor werkgevers, de BudgetZeker, in ontvangst.
BudgetZeker is de nieuwe kaart van de openbaarvervoerbedrijven, speciaal ontwikkeld voor werkgevers. Met de komst van de ov-chipkaart verdween namelijk het ‘stad-streekabonnement’. Daardoor konden werkgevers hun ov-gebruik niet meer voor een vast bedrag afkopen bij één aanbieder. Vanwege het oerwoud van aanbieders van ov-abonnementen en verrassingen in de kosten werden werkgevers ontmoedigd om hun werknemers te stimuleren meer gebruik te maken van het openbaar vervoer. Op verzoek van MKB Nederland en VNO-NCW hebben de gezamenlijke ov-bedrijven nu deze opvolger geïntroduceerd. Hiermee kunnen werkgevers het ov-gebruik van hun werknemers afkopen en is bovendien een stap in de goede richting gezet om kosten te besparen en CO2-uitstoot  te verminderen. Urgenda stelt dat werkgevers vooral kansen laten liggen op het gebied van fiets en deelauto.
Ook de high speed e-bike is volgens voorzitter De Boer van VNO-NCW een grote kans om het woon-werk verkeer te verduurzamen. "Het is doodzonde om zo’n innovatie te blokkeren door de fietser te verplichten een integraalhelm op te zetten", zei de vaak nogal uitgesproken De Boer in een oproep aan minister Melanie Schultz  van Infrastructuur & Milieu. (bron: Trends in Autoleasing)

 

 

 

Duurzamer woon-werkverkeer kan 20% kosten besparen - Automobielmanagement.nl

Duurzamer woon-werkverkeer kan 20% kosten besparen

Werkgevers kunnen via een duurzamer woon-werkverkeer twintig procent kosten besparen en tegelijkertijd hun CO2-voetafdruk met de helft verminderen.

Die conclusie trekken MKB Nederland, VNO-NCW en Urgenda na een symposium over woon-werkverkeer. Voorzitter Hans de Boer van VNO-NCW nam daar de eerste nieuwe ov-kaart voor werkgevers, de BudgetZeker, in ontvangst.
BudgetZeker is de nieuwe kaart van de openbaarvervoerbedrijven, speciaal ontwikkeld voor werkgevers. Met de komst van de ov-chipkaart verdween namelijk het ‘stad-streekabonnement’. Daardoor konden werkgevers hun ov-gebruik niet meer voor een vast bedrag afkopen bij één aanbieder. Vanwege het oerwoud van aanbieders van ov-abonnementen en verrassingen in de kosten werden werkgevers ontmoedigd om hun werknemers te stimuleren meer gebruik te maken van het openbaar vervoer. Op verzoek van MKB Nederland en VNO-NCW hebben de gezamenlijke ov-bedrijven nu deze opvolger geïntroduceerd. Hiermee kunnen werkgevers het ov-gebruik van hun werknemers afkopen en is bovendien een stap in de goede richting gezet om kosten te besparen en CO2-uitstoot  te verminderen. Urgenda stelt dat werkgevers vooral kansen laten liggen op het gebied van fiets en deelauto.
Ook de high speed e-bike is volgens voorzitter De Boer van VNO-NCW een grote kans om het woon-werk verkeer te verduurzamen. "Het is doodzonde om zo’n innovatie te blokkeren door de fietser te verplichten een integraalhelm op te zetten", zei de vaak nogal uitgesproken De Boer in een oproep aan minister Melanie Schultz  van Infrastructuur & Milieu. (bron: Trends in Autoleasing)