Geld voor betere laadinfrastructuur

Brussel gaat akkoord met het Nederlandse plan om de infrastructuur voor het opladen van elektrische auto’s te verbeteren.

De overheid wil bijna 33 miljoen euro uittrekken voor de plaatsing en exploitatie van laadpalen.

Dat maakte de Europese Commissie in Brussel afgelopen maandag bekend. De commissie bekeek of het voorstel in overeenstemming is met de Europese regels voor staatssteun. Volgens de commissie wordt de concurrentie op de Europese markt niet "al te zeer" verstoord.

Brussel is vooral enthousiast dat door het plan het duurzaam vervoer wordt bevorderd en de luchtkwaliteit wordt verbeterd. Het kan elektrische auto’s in Nederland tot een zinvol alternatief laten uitgroeien. Elektrische auto’s kunnen echte voordelen voor de maatschappij opleveren dankzij een vermindering van de CO2-uitstoot, luchtvervuiling en geluidshinder, stelt de commissie.

Reacties

Waarom niet laden via de bestaande lantaarnpalen? Loopt een test in Duitsland. Geen gedonder meer met vrijgehouden en onbezette Parkeerplekken bij laadpalen en beter in steden, ook mooier

Geplaatst door: Heinman op
Geld voor betere laadinfrastructuur - Automobielmanagement.nl

Geld voor betere laadinfrastructuur

Brussel gaat akkoord met het Nederlandse plan om de infrastructuur voor het opladen van elektrische auto’s te verbeteren.

De overheid wil bijna 33 miljoen euro uittrekken voor de plaatsing en exploitatie van laadpalen.

Dat maakte de Europese Commissie in Brussel afgelopen maandag bekend. De commissie bekeek of het voorstel in overeenstemming is met de Europese regels voor staatssteun. Volgens de commissie wordt de concurrentie op de Europese markt niet "al te zeer" verstoord.

Brussel is vooral enthousiast dat door het plan het duurzaam vervoer wordt bevorderd en de luchtkwaliteit wordt verbeterd. Het kan elektrische auto’s in Nederland tot een zinvol alternatief laten uitgroeien. Elektrische auto’s kunnen echte voordelen voor de maatschappij opleveren dankzij een vermindering van de CO2-uitstoot, luchtvervuiling en geluidshinder, stelt de commissie.

Reacties

Waarom niet laden via de bestaande lantaarnpalen? Loopt een test in Duitsland. Geen gedonder meer met vrijgehouden en onbezette Parkeerplekken bij laadpalen en beter in steden, ook mooier

Geplaatst door: Heinman op