BYD: order voor elektrische stadsbussen voor Londen

BYD uit China en het Britse Alexander Dennis Ltd. (ADL) hebben een gemeenschappelijke order van 19 miljoen pond geboekt voor de productie van 51 elektrische stadsbussen voor de stad Londen. Ze vervangen niet de iconische dubbeldekkers want de nieuwe bussen hebben geen bovenverdieping.

BYD is, naar eigen zeggen, ’s werelds grootste producent van elektrische bussen. Ze worden onder meer ook op Schiphol ingezet voor het vervoer van reizigers tussen platform en terminal. Wereldwijd zijn er 3,5 duizend BYD-exemplaren in gebruik.  ADL noemt zichzelf Europa’s snelst groeiende producent van stadsbussen en touringcars. De rolverdeling in het project is helder: BYD levert aandrijflijnen en chassis aan ADL, dat de bussen van carrosserieën en interieurs voorziet.
De order is verleend door Go-Ahead London dat in en om de Britse hoofdstad meer dan tweeduizend bussen inzet. Het bedrijf verwacht de elektrische bussen vanaf eind augustus 2016 te kunnen inzetten op de lijnen 507 en 521 tussen Waterloo en Victoria. Het is de bedoeling dat alle enkeldekkers per 2020 elektrisch worden aangedreven.

BYD: order voor elektrische stadsbussen voor Londen - Automobielmanagement.nl

BYD: order voor elektrische stadsbussen voor Londen

BYD uit China en het Britse Alexander Dennis Ltd. (ADL) hebben een gemeenschappelijke order van 19 miljoen pond geboekt voor de productie van 51 elektrische stadsbussen voor de stad Londen. Ze vervangen niet de iconische dubbeldekkers want de nieuwe bussen hebben geen bovenverdieping.

BYD is, naar eigen zeggen, ’s werelds grootste producent van elektrische bussen. Ze worden onder meer ook op Schiphol ingezet voor het vervoer van reizigers tussen platform en terminal. Wereldwijd zijn er 3,5 duizend BYD-exemplaren in gebruik.  ADL noemt zichzelf Europa’s snelst groeiende producent van stadsbussen en touringcars. De rolverdeling in het project is helder: BYD levert aandrijflijnen en chassis aan ADL, dat de bussen van carrosserieën en interieurs voorziet.
De order is verleend door Go-Ahead London dat in en om de Britse hoofdstad meer dan tweeduizend bussen inzet. Het bedrijf verwacht de elektrische bussen vanaf eind augustus 2016 te kunnen inzetten op de lijnen 507 en 521 tussen Waterloo en Victoria. Het is de bedoeling dat alle enkeldekkers per 2020 elektrisch worden aangedreven.