Michelin stapt in auto-delen in China

Bandenfabrikant Michelin heeft een belang genomen in Luli Information Techology, een Chinees bedrijf voor het faciliteren van autodelen. Behalve het doel om de omzet aan banden zelf in China in een paar jaar te verdubbelen, gaat Michelin daar nu ook diversificeren.

Hoeveel geld de Fransen in Luli stoppen is niet bekend gemaakt. Directeur Jean-Claude Zhang van dat bedrijf is in ieder geval enthousiast: "Het gaat om een uniek industrieel partnerschap op het gebied van autodelen waardoor Luli veel beter zichtbaar kan worden en veelbelovende commerciële vooruitzichten krijgt." Zijn medespeler bij Michelin, Philippe Barreaud, die een innovatieprogramma in Azië leidt, voegt toe: "Deze investering versterkt onze positie als speler op de markt voor duurzame mobiliteit en biedt tegelijk de mogelijkheid onze producten verder te promoten." Autodelen is in China mogelijk sinds 2009. In Shanghai mag het alleen als het steeds om dezelfde medepassagier gaat, in andere steden is de voorwaarde dat die medepassagier gratis mee mag rijden.

Michelin stapt in auto-delen in China - Automobielmanagement.nl

Michelin stapt in auto-delen in China

Bandenfabrikant Michelin heeft een belang genomen in Luli Information Techology, een Chinees bedrijf voor het faciliteren van autodelen. Behalve het doel om de omzet aan banden zelf in China in een paar jaar te verdubbelen, gaat Michelin daar nu ook diversificeren.

Hoeveel geld de Fransen in Luli stoppen is niet bekend gemaakt. Directeur Jean-Claude Zhang van dat bedrijf is in ieder geval enthousiast: "Het gaat om een uniek industrieel partnerschap op het gebied van autodelen waardoor Luli veel beter zichtbaar kan worden en veelbelovende commerciële vooruitzichten krijgt." Zijn medespeler bij Michelin, Philippe Barreaud, die een innovatieprogramma in Azië leidt, voegt toe: "Deze investering versterkt onze positie als speler op de markt voor duurzame mobiliteit en biedt tegelijk de mogelijkheid onze producten verder te promoten." Autodelen is in China mogelijk sinds 2009. In Shanghai mag het alleen als het steeds om dezelfde medepassagier gaat, in andere steden is de voorwaarde dat die medepassagier gratis mee mag rijden.