EV-nieuws: Consumer Reports geeft Tesla Model S meeste punten ooit

Het toonaangevende Consumer Reports heeft de Tesla Model S beloond met een score van maar liefst 103 van de 100 punten. Tegelijkertijd ligt concurrentie op de loer voor de Amerikaanse ev-bouwer.

Het Amerikaanse Consumer Reports is vergelijkbaar met de Nederlandse Consumentenbond. Met 103 punten is de Tesla Model S P85D de beste auto die de Amerikaanse consumentenbond ooit heeft getest. Hoewel de elektrische sedan beter scoort dan eigenlijk mogelijk is, geeft Consumer Reports aan dat de auto toch niet perfect is. De afwerking van het interieur kan wel beter en het geluidsniveau kan lager. Consumer Reports heeft de maatstaven van de test inmiddels aangepast.

Concurrentie

De concurrentie komt van miljardair Jia Yueting, ook wel de Chinese Elon Musk genoemd. Hij verkoopt (naar verluidt) voor 1,2 miljard dollar van zijn LeTV-aandelen en leent dit direct terug aan het bedrijf. Het online videobedrijf gebruikt deze financiële injectie om een luxe, volledig elektrische auto te ontwikkelen: de Le* Car (met Asterisk).
Le is in dit geval niet Frans, maar Mandarijn voor ‘Blij’. De eerste schetsen zijn inmiddels vrijgegeven. De onthulling vindt plaats in 2016 en de auto moet in 2018 op de markt verschijnen.

Ook waterstofconcurrentie

Ook Lexus wil de markt van premium-ev’s betreden, maar dan wel met waterstof. Volgens Best Car verschijnt de Lexus LS FCEV in 2018. Toyota wil niet ingaan op de geruchten. (bron: ZERauto)

 

EV-nieuws: Consumer Reports geeft Tesla Model S meeste punten ooit - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: Consumer Reports geeft Tesla Model S meeste punten ooit

Het toonaangevende Consumer Reports heeft de Tesla Model S beloond met een score van maar liefst 103 van de 100 punten. Tegelijkertijd ligt concurrentie op de loer voor de Amerikaanse ev-bouwer.

Het Amerikaanse Consumer Reports is vergelijkbaar met de Nederlandse Consumentenbond. Met 103 punten is de Tesla Model S P85D de beste auto die de Amerikaanse consumentenbond ooit heeft getest. Hoewel de elektrische sedan beter scoort dan eigenlijk mogelijk is, geeft Consumer Reports aan dat de auto toch niet perfect is. De afwerking van het interieur kan wel beter en het geluidsniveau kan lager. Consumer Reports heeft de maatstaven van de test inmiddels aangepast.

Concurrentie

De concurrentie komt van miljardair Jia Yueting, ook wel de Chinese Elon Musk genoemd. Hij verkoopt (naar verluidt) voor 1,2 miljard dollar van zijn LeTV-aandelen en leent dit direct terug aan het bedrijf. Het online videobedrijf gebruikt deze financiële injectie om een luxe, volledig elektrische auto te ontwikkelen: de Le* Car (met Asterisk).
Le is in dit geval niet Frans, maar Mandarijn voor ‘Blij’. De eerste schetsen zijn inmiddels vrijgegeven. De onthulling vindt plaats in 2016 en de auto moet in 2018 op de markt verschijnen.

Ook waterstofconcurrentie

Ook Lexus wil de markt van premium-ev’s betreden, maar dan wel met waterstof. Volgens Best Car verschijnt de Lexus LS FCEV in 2018. Toyota wil niet ingaan op de geruchten. (bron: ZERauto)