Niet alleen VW-merken gebruikten de sjoemel-diesels

Niet alleen bij Skoda maar ook bij Chrysler, Dodge, Jeep en Mitsubishi zijn de gewraakte TDI’s van Volkswagen gebruikt.

Skoda heeft de beruchte TDI-motoren van de Volkswagen Groep gebruikt, maar doet dat volgens woordvoerder Jozef Balláz inmiddels niet meer. De Tsjechische dochter gebruikte de desbetreffende motoren in de eerdere versie van onder meer de Rapid, Fabia Roomster, Octavia en Superb. Net als in de nieuwe modellen van alle merken van de groep worden inmiddels de motoren toegepast die voldoen aan de Euro 6-normen. De Tsjechische regering heeft inmiddels laten weten dezelfde procedures te zullen volgen als Duistland met betrekking tot deze affaire. Volkswagen heeft intussen al toegegeven dat wereldwijd circa elf miljoen exemplaren waren uitgerust met de gewraakte motorsoftware.
Donderdag werd bekend dat de 2.0 TDI’s in kwestie zijn gebruikt in de onderstaande modellen. Het is nog niet bekend of de andere fabrikanten ook daadwerkelijk de sjoemelsoftware hebben toegepast. (HHemmes)

Volkswagen  Golf 5, Passat 5, Passat 6,  Tiguan

VW Caddy

Skoda Rapid, Fabia Roomster, Octavia, Superb

Audi A3, A4, A6

Seat Léon, Altea en Altea XL, Toledo

Chrysler Sebring en Convertible

Dodge Avenger, Caliber (modeljaar 07/08) Journey

Jeep Compass

Mitsubishi Lancer, Grandis, Outlander.

 

Reacties

Iedereen die een auto rijdt weet uit ervaring dat vrijwel geen auto de, door de fabrikant beloofde, verbruikscijfers haalt. Dat is al tientallen jaren bekend. Dat geldt dus net zo goed voor de emissies. Het is dus eigenlijk nogal kinderachtig om daar nu zo n probleem van te maken. Vooral weer door incompetente politici die al helemaal geen verstand van zaken hebben. Die hebben sowieso geen idee van de echte wereld die nogal verschilt van hun bureau en/of achterbank van hun dienstauto.

Geplaatst door: Pijl op

Dit is juist het moment op om versneld een halt toe te roepen aan deze misleidende praktijken waarbij de consument direct en indirect benadeeld wordt. Direct via de hogere verbruikskosten en indirect via misgelopen overheidsbelastingen die toch op een andere manier weer gecompenseerd moeten worden. De situatie in de VS leert dat het mogelijk is om eerlijke informatie te verstrekken en realistisch te testen op verbruik en uitstoot. We hebben ons als consument al veel te lang laten misleiden. Misleiding moet gestraft worden.

Geplaatst door: Boog op

Ik weet niet wie die term sjoemel software heeft gebruikt, terwijl het 1 groot vooropgezetplan is geweest om de boel te belazeren.
Die Adblue vloeistof wordt gebruikt om de NOx verbindingen te neutraliseren. Dat werkt op zich goed.
Bij een vrachtwagen kan naast diesel ook die ADBleu vloeistof nagetankt worden, daar wordt niet gesjoemeld. Maar dat is anders bij de personen auto’s.
Op de Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid wordt uitgelegd hoe het chemisch werkt en daar staat ook hoeveel vloeistof daar voor nodig is. Dat is minimaal 2% van het diesel volume.
Een personen auto heeft meestal een beurt om de 30000km en bij een verbruik van 1 op 20 zou dat 1500 liter diesel en dus 30 liter ADblue minimaal moeten zijn en dan blijf ik aan de optimistische kant.
Maar er zit helemaal geen 30 liter tank ADblue in een personen auto, maar vaak maar een paar liter.
Dus het kan helemaal nooit werken en die sjoemel software zorgt er natuurlijk voor dat kennelijk alleen bij die milleu test even de ADbleu wordt gebruikt.
Dat is zwendel eerst klas en het management van alle autofabrikanten die dit hebben toegestaan horen levenslang achter de tralies.
Het gaat niet om een beetje afwijking, maar 30 a 40 keer (=4000%) de met ons allen afgesproken normen.
Dat is niet vergelijkbaar met 20% afwijking van het verbruik dat U noemt.
Als U diesel rijdt weet u zeker dat u verantwoordelijk bent voor vele sterfgevallen van longaandoeningen aandoeningen en kanker. En U noemt dat kinderachtig?????

Geplaatst door: Minze op
Niet alleen VW-merken gebruikten de sjoemel-diesels - Automobielmanagement.nl

Niet alleen VW-merken gebruikten de sjoemel-diesels

Niet alleen bij Skoda maar ook bij Chrysler, Dodge, Jeep en Mitsubishi zijn de gewraakte TDI’s van Volkswagen gebruikt.

Skoda heeft de beruchte TDI-motoren van de Volkswagen Groep gebruikt, maar doet dat volgens woordvoerder Jozef Balláz inmiddels niet meer. De Tsjechische dochter gebruikte de desbetreffende motoren in de eerdere versie van onder meer de Rapid, Fabia Roomster, Octavia en Superb. Net als in de nieuwe modellen van alle merken van de groep worden inmiddels de motoren toegepast die voldoen aan de Euro 6-normen. De Tsjechische regering heeft inmiddels laten weten dezelfde procedures te zullen volgen als Duistland met betrekking tot deze affaire. Volkswagen heeft intussen al toegegeven dat wereldwijd circa elf miljoen exemplaren waren uitgerust met de gewraakte motorsoftware.
Donderdag werd bekend dat de 2.0 TDI’s in kwestie zijn gebruikt in de onderstaande modellen. Het is nog niet bekend of de andere fabrikanten ook daadwerkelijk de sjoemelsoftware hebben toegepast. (HHemmes)

Volkswagen  Golf 5, Passat 5, Passat 6,  Tiguan

VW Caddy

Skoda Rapid, Fabia Roomster, Octavia, Superb

Audi A3, A4, A6

Seat Léon, Altea en Altea XL, Toledo

Chrysler Sebring en Convertible

Dodge Avenger, Caliber (modeljaar 07/08) Journey

Jeep Compass

Mitsubishi Lancer, Grandis, Outlander.

 

Reacties

Iedereen die een auto rijdt weet uit ervaring dat vrijwel geen auto de, door de fabrikant beloofde, verbruikscijfers haalt. Dat is al tientallen jaren bekend. Dat geldt dus net zo goed voor de emissies. Het is dus eigenlijk nogal kinderachtig om daar nu zo n probleem van te maken. Vooral weer door incompetente politici die al helemaal geen verstand van zaken hebben. Die hebben sowieso geen idee van de echte wereld die nogal verschilt van hun bureau en/of achterbank van hun dienstauto.

Geplaatst door: Pijl op

Dit is juist het moment op om versneld een halt toe te roepen aan deze misleidende praktijken waarbij de consument direct en indirect benadeeld wordt. Direct via de hogere verbruikskosten en indirect via misgelopen overheidsbelastingen die toch op een andere manier weer gecompenseerd moeten worden. De situatie in de VS leert dat het mogelijk is om eerlijke informatie te verstrekken en realistisch te testen op verbruik en uitstoot. We hebben ons als consument al veel te lang laten misleiden. Misleiding moet gestraft worden.

Geplaatst door: Boog op

Ik weet niet wie die term sjoemel software heeft gebruikt, terwijl het 1 groot vooropgezetplan is geweest om de boel te belazeren.
Die Adblue vloeistof wordt gebruikt om de NOx verbindingen te neutraliseren. Dat werkt op zich goed.
Bij een vrachtwagen kan naast diesel ook die ADBleu vloeistof nagetankt worden, daar wordt niet gesjoemeld. Maar dat is anders bij de personen auto’s.
Op de Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid wordt uitgelegd hoe het chemisch werkt en daar staat ook hoeveel vloeistof daar voor nodig is. Dat is minimaal 2% van het diesel volume.
Een personen auto heeft meestal een beurt om de 30000km en bij een verbruik van 1 op 20 zou dat 1500 liter diesel en dus 30 liter ADblue minimaal moeten zijn en dan blijf ik aan de optimistische kant.
Maar er zit helemaal geen 30 liter tank ADblue in een personen auto, maar vaak maar een paar liter.
Dus het kan helemaal nooit werken en die sjoemel software zorgt er natuurlijk voor dat kennelijk alleen bij die milleu test even de ADbleu wordt gebruikt.
Dat is zwendel eerst klas en het management van alle autofabrikanten die dit hebben toegestaan horen levenslang achter de tralies.
Het gaat niet om een beetje afwijking, maar 30 a 40 keer (=4000%) de met ons allen afgesproken normen.
Dat is niet vergelijkbaar met 20% afwijking van het verbruik dat U noemt.
Als U diesel rijdt weet u zeker dat u verantwoordelijk bent voor vele sterfgevallen van longaandoeningen aandoeningen en kanker. En U noemt dat kinderachtig?????

Geplaatst door: Minze op