Amerikanen willen VW aanpakken voor valse reclame

De Amerikaanse handelswaakhond Federal Trade Commission kijkt of Volkswagen vervolgd moet worden wegens valse beloften in haar reclameboodschappen.

De dienst kijkt vooral of VW de door haar gebruikte term ‘clean diesel’ heeft waargemaakt.

Voorzitter Edith Ramirez: "Als VW zogenaamde sjoemelsoftware heeft gebruikt om emissietesten te halen en auto’s heeft verkocht die niet aan de wettelijke vereisten blijken te voldoen, zoals het geval lijkt te zijn, dat was de ‘clean diesel’ boodschap vals. Bovendien zou geen enkele weldenkende consument een auto kopen waarvan ze wisten dat het illegaal zou zijn om daarin te rijden."

De Federal Trade Commission werkt samen met alle andere diensten die het dieselschandaal onderzoeken om te zorgen dat de consument volledig beschermd wordt. "Als dat nodig is, zullen we de nodige actie ondernemen en desgewenst schadevergoeding bieden", schrijft Ramirez. De FTC kan forse boetes uitdelen voor vergrijpen tegen de wettelijk verboden oneerlijke reclame.

Amerikanen willen VW aanpakken voor valse reclame - Automobielmanagement.nl

Amerikanen willen VW aanpakken voor valse reclame

De Amerikaanse handelswaakhond Federal Trade Commission kijkt of Volkswagen vervolgd moet worden wegens valse beloften in haar reclameboodschappen.

De dienst kijkt vooral of VW de door haar gebruikte term ‘clean diesel’ heeft waargemaakt.

Voorzitter Edith Ramirez: "Als VW zogenaamde sjoemelsoftware heeft gebruikt om emissietesten te halen en auto’s heeft verkocht die niet aan de wettelijke vereisten blijken te voldoen, zoals het geval lijkt te zijn, dat was de ‘clean diesel’ boodschap vals. Bovendien zou geen enkele weldenkende consument een auto kopen waarvan ze wisten dat het illegaal zou zijn om daarin te rijden."

De Federal Trade Commission werkt samen met alle andere diensten die het dieselschandaal onderzoeken om te zorgen dat de consument volledig beschermd wordt. "Als dat nodig is, zullen we de nodige actie ondernemen en desgewenst schadevergoeding bieden", schrijft Ramirez. De FTC kan forse boetes uitdelen voor vergrijpen tegen de wettelijk verboden oneerlijke reclame.