Nissan UK: Meer Britse laadplaatsen dan pompstations

In Groot-Brittannië zijn over een jaar of vijf meer laadpunten voor elektrische auto’s dan benzinepompen.

Meer Britse laadplaatsen dan pompstations

Het aantal pompstations is de laatste 40 jaar gedaald van ruim 37.000 naar net 8.500. Als dat in dat tempo doorgaat, dan zijn er in 2020 nog net 7.800 over. Tegelijkertijd komen er steeds meer laadpunten voor EV’s bij waardoor dat aantal in 2020 rond de 7.900 uit kan komen, net wat meer dan de pompstations dus.

Die berekening komt van Nissan UK, dat er aan toevoegt dat de groei bij de laadpunten nog veel sneller kan gaan als de automobilist nog meer dan tot nu toe voor een EV blijkt te kiezen. Volgens Go Ultra Low, een gezamenlijke campagne van de auto-industrie en de overheid, zijn er in het eerste kwartaal van dit jaar dagelijks gemiddeld 115 nieuwe Britse EV’s geregistreerd. Op grond daarvan berekent Go Ultra Low dat elektriciteit al in 2027 de belangrijkste aandrijvingsbron voor nieuwe auto’s op de Britse wegen kan zijn.

Edward Jones, EV manager bij de Britse tak van Nissan: "Nu de verkopen van EV’s snel toenemen, wordt ook de laadinfrastructuur verder uitgebouwd. Combineer dat met het toenemende bereik van elektrische auto’s en wij denken dat het kantelpunt voor een enorme opmars van EV’s er aan zit te komen."

Nissan UK: Meer Britse laadplaatsen dan pompstations - Automobielmanagement.nl

Nissan UK: Meer Britse laadplaatsen dan pompstations

In Groot-Brittannië zijn over een jaar of vijf meer laadpunten voor elektrische auto’s dan benzinepompen.

Meer Britse laadplaatsen dan pompstations

Het aantal pompstations is de laatste 40 jaar gedaald van ruim 37.000 naar net 8.500. Als dat in dat tempo doorgaat, dan zijn er in 2020 nog net 7.800 over. Tegelijkertijd komen er steeds meer laadpunten voor EV’s bij waardoor dat aantal in 2020 rond de 7.900 uit kan komen, net wat meer dan de pompstations dus.

Die berekening komt van Nissan UK, dat er aan toevoegt dat de groei bij de laadpunten nog veel sneller kan gaan als de automobilist nog meer dan tot nu toe voor een EV blijkt te kiezen. Volgens Go Ultra Low, een gezamenlijke campagne van de auto-industrie en de overheid, zijn er in het eerste kwartaal van dit jaar dagelijks gemiddeld 115 nieuwe Britse EV’s geregistreerd. Op grond daarvan berekent Go Ultra Low dat elektriciteit al in 2027 de belangrijkste aandrijvingsbron voor nieuwe auto’s op de Britse wegen kan zijn.

Edward Jones, EV manager bij de Britse tak van Nissan: "Nu de verkopen van EV’s snel toenemen, wordt ook de laadinfrastructuur verder uitgebouwd. Combineer dat met het toenemende bereik van elektrische auto’s en wij denken dat het kantelpunt voor een enorme opmars van EV’s er aan zit te komen."