Gevel van afval uit de auto-industrie

Het nieuwe afvalbrengstation in Den Haag heeft een gevel uit afvalmaterialen. Met name hergebruikt afval uit de automobiel-industrie geeft het gebouw zijn uitdrukking.

Gevel van afval uit de auto-industrie

Hergebruik van afval is helemaal van deze tijd. En wat is er nou mooier voor een afvalbrengstation dan om de mogelijkheden van afval als grondstof in het eigen gebouw voor het voetlicht te brengen.
Met die redenering koos Wessel Van Geffen Architecten voor een gevel die geheel uit afval bestaat. De hergebruikspecialisten van architectenbureau Superuse Studios traden op als adviseurs.

De gevel bestaat uit verticale Azobé damwandprofielen met een bekleding van verzinkte contourplaten. Deze hoogwaardige platen worden verzinkt in verband met de lange levensduur van het gebouw. Ze verweren in de loop van de tijd matgrijs, net als het hout van de stijlen.

Omdat de gevels geluidswerend moeten zijn, is er een tweede laag van hergebruikte sandwichpanelen met glasstroken uit gesloopte gebouwen.

Gevel van afval uit de auto-industrie - Automobielmanagement.nl

Gevel van afval uit de auto-industrie

Het nieuwe afvalbrengstation in Den Haag heeft een gevel uit afvalmaterialen. Met name hergebruikt afval uit de automobiel-industrie geeft het gebouw zijn uitdrukking.

Gevel van afval uit de auto-industrie

Hergebruik van afval is helemaal van deze tijd. En wat is er nou mooier voor een afvalbrengstation dan om de mogelijkheden van afval als grondstof in het eigen gebouw voor het voetlicht te brengen.
Met die redenering koos Wessel Van Geffen Architecten voor een gevel die geheel uit afval bestaat. De hergebruikspecialisten van architectenbureau Superuse Studios traden op als adviseurs.

De gevel bestaat uit verticale Azobé damwandprofielen met een bekleding van verzinkte contourplaten. Deze hoogwaardige platen worden verzinkt in verband met de lange levensduur van het gebouw. Ze verweren in de loop van de tijd matgrijs, net als het hout van de stijlen.

Omdat de gevels geluidswerend moeten zijn, is er een tweede laag van hergebruikte sandwichpanelen met glasstroken uit gesloopte gebouwen.