BMW blijft achter diesel staan

“Diesel is in werkelijkheid met de Euro-6 norm een erg schone brandstof.” Met die woorden verdedigt dr Ian Robertson, directeur sales en marketing, de van alle kanten belaagde diesel als krachtbron voor auto’s.

BMW blijft achter diesel staan

"Het probleem is dat in de discussie over de uitlaatgassen in Duitsland geen onderscheid wordt gemaakt tussen oude en nieuwe diesel. Het is heel ongelukkig wat er in Europa gebeurt. De politiek heeft de autofabrikanten in het verleden duidelijk tot een verdere ontwikkeling van deze krachtbron aangezet." Hij benadrukt dat alle Europese autofabrikanten in diesel voorlopig nog een mogelijkheid zien om aan de steeds strengere emissie-eisen te voldoen. "Tot elektrische motoren voldoende prestaties kunnen leveren, blijven ook de Duitse autofabrikanten inzetten op de nieuwe Diesel-6 norm." Robertson moet echter wel toegeven dat de belangstelling van de autokopers voor diesel langzaam maar zeker wat terugloopt.

BMW blijft achter diesel staan - Automobielmanagement.nl

BMW blijft achter diesel staan

“Diesel is in werkelijkheid met de Euro-6 norm een erg schone brandstof.” Met die woorden verdedigt dr Ian Robertson, directeur sales en marketing, de van alle kanten belaagde diesel als krachtbron voor auto’s.

BMW blijft achter diesel staan

"Het probleem is dat in de discussie over de uitlaatgassen in Duitsland geen onderscheid wordt gemaakt tussen oude en nieuwe diesel. Het is heel ongelukkig wat er in Europa gebeurt. De politiek heeft de autofabrikanten in het verleden duidelijk tot een verdere ontwikkeling van deze krachtbron aangezet." Hij benadrukt dat alle Europese autofabrikanten in diesel voorlopig nog een mogelijkheid zien om aan de steeds strengere emissie-eisen te voldoen. "Tot elektrische motoren voldoende prestaties kunnen leveren, blijven ook de Duitse autofabrikanten inzetten op de nieuwe Diesel-6 norm." Robertson moet echter wel toegeven dat de belangstelling van de autokopers voor diesel langzaam maar zeker wat terugloopt.