EU pakt Italië aan over Fiat

De Europese Unie wil Italië voor de rechter slepen omdat de overheid daar nog altijd niets heeft gedaan aan de vermeende sjoemelsoftware bij Fiat. Volgens Brussel spelen de Italiaanse autoriteiten onder één hoedje met de ‘nationale’ autofabrikant om het dieselschandaal maar niet verder uit te hoeven zoeken.

EU pakt Italië aan over Fiat

Fiat Chrysler Automobiles wordt er al lange tijd van beschuldigd soortgelijke sjoemelpraktijken op na te hebben gehouden als Volkswagen. Dat zou dan gebeurd zijn in de Fiat 500X, de Fiat Doblo en de Jeep Renegade. Het probleem is dat dat onderzocht moet worden door de autoriteiten in Italië omdat die ook de Europese certificering voor auto’s van het Fiat-concern regelen. De Italianen maken daar geen haast mee, als ze al iets hebben ondernomen. "De Italianen moeten ons nog steeds informatie sturen die ons kan overtuigen dat de door Fiat toegepaste technieken legaal zijn," aldus een woordvoerder van de Commissie.

Van den domme 

Het Italiaanse ministerie voor transport houdt zich, zoals al maanden, nog altijd van den domme. De Europese Commissie wordt op haar beurt zwaar onder druk gehouden door Duitsland dat Volkswagen wel heeft aangepakt maar vindt dat de andere autofabrikanten dan ook op dezelfde manier behandeld moeten worden.

EU pakt Italië aan over Fiat - Automobielmanagement.nl

EU pakt Italië aan over Fiat

De Europese Unie wil Italië voor de rechter slepen omdat de overheid daar nog altijd niets heeft gedaan aan de vermeende sjoemelsoftware bij Fiat. Volgens Brussel spelen de Italiaanse autoriteiten onder één hoedje met de ‘nationale’ autofabrikant om het dieselschandaal maar niet verder uit te hoeven zoeken.

EU pakt Italië aan over Fiat

Fiat Chrysler Automobiles wordt er al lange tijd van beschuldigd soortgelijke sjoemelpraktijken op na te hebben gehouden als Volkswagen. Dat zou dan gebeurd zijn in de Fiat 500X, de Fiat Doblo en de Jeep Renegade. Het probleem is dat dat onderzocht moet worden door de autoriteiten in Italië omdat die ook de Europese certificering voor auto’s van het Fiat-concern regelen. De Italianen maken daar geen haast mee, als ze al iets hebben ondernomen. "De Italianen moeten ons nog steeds informatie sturen die ons kan overtuigen dat de door Fiat toegepaste technieken legaal zijn," aldus een woordvoerder van de Commissie.

Van den domme 

Het Italiaanse ministerie voor transport houdt zich, zoals al maanden, nog altijd van den domme. De Europese Commissie wordt op haar beurt zwaar onder druk gehouden door Duitsland dat Volkswagen wel heeft aangepakt maar vindt dat de andere autofabrikanten dan ook op dezelfde manier behandeld moeten worden.