EV-Nieuws: Prijzen nieuwe Nissan Leaf bekend

De volledige prijslijst van de nieuwe Nissan Leaf 40 kWh is bekend. Prijzen beginnen bij 33.990 euro, maar kunnen oplopen tot een kleine 40 mille.

EV-Nieuws: Prijzen nieuwe Nissan Leaf bekend

Alle prijzen nieuwe Nissan Leaf

De prijs van 33.990 euro geldt voor de Visia-uitvoering, het instapmodel. Andere uitvoeringen zijn de Acenta (35.990 euro), de N-Connecta (37.390 euro) en de Tekna (38.990 euro). Bestellen kan per direct. De levering van nieuwe orders start in april 2018. Particuliere kopers krijgen bij een nieuwe Leaf 40 kWh naar keuze een wallbox om de auto thuis op te kunnen laden of een snellaadtegoed bij Fastned ter waarde van 1.210 euro. Een versie met een groter accupakket volgt in de loop van 2018.

Sinds de onthulling van de nieuwe Leaf zijn er in de Benelux al ruim 1.500 pre-orders genoteerd voor de introductieversie. Nederland is – na Noorwegen – de nummer twee van Europa met het grootste aantal pre-orders voor de nieuwe Leaf met een theoretische actieradius van 378 kilometer. In heel Europa staat de teller al boven de 10.000 pre-orders. De productie van de nieuwe Leaf in Sunderland is inmiddels van start gegaan.

"EV remt nauwelijks mechanisch, misschien wel het grootste milieuvoordeel"

Bijzondere uitspraak: "Misschien is het feit dat elektrische auto’s nauwelijks mechanisch remmen uiteindelijk wel het grootste milieuvoordeel van zulke wagens." Dat zegt Carlo van de Weijer, expert op het gebied van smart mobility, in een interview met De Ingenieur.

Carlo van de Weijer is directeur van het strategisch onderzoeksgebied Smart Mobility aan de TU Eindhoven en tevens werkzaam bij TomTom. In het interview gaat Van de Weijer in op het zogeheten bandengruis. Een deel hiervan is fijnstof en een ander deel zijn microplastics die in de bodem verdwijnen of die via het oppervlaktewater uiteindelijk in zee belanden.

"Dan produceren auto’s ook nog remstof en veroorzaken ze opwaaiend stof. De schattingen lopen voorbij de orde van grootte van de hoeveelheid die uit de uitlaat komt. Dat geldt dus ook voor een elektrische auto", zegt Van de Weijer. "Misschien is het feit dat die nauwelijks mechanisch remt door zijn regeneratief remvermogen uiteindelijk wel het grootste milieuvoordeel voor elektrische voertuigen." Het complete interview lezen kan hier.

Bron: ZERauto.nl

Reacties

Met betrekking tot het remmen: heeft de heer van de Weijer waarschijnlijk nog nooit achter de Tesla’s gereden die als taxi worden ingezet in de omgeving van Schiphol/Amsterdam.

Geplaatst door: a. van nierop op
EV-Nieuws: Prijzen nieuwe Nissan Leaf bekend - Automobielmanagement.nl

EV-Nieuws: Prijzen nieuwe Nissan Leaf bekend

De volledige prijslijst van de nieuwe Nissan Leaf 40 kWh is bekend. Prijzen beginnen bij 33.990 euro, maar kunnen oplopen tot een kleine 40 mille.

EV-Nieuws: Prijzen nieuwe Nissan Leaf bekend

Alle prijzen nieuwe Nissan Leaf

De prijs van 33.990 euro geldt voor de Visia-uitvoering, het instapmodel. Andere uitvoeringen zijn de Acenta (35.990 euro), de N-Connecta (37.390 euro) en de Tekna (38.990 euro). Bestellen kan per direct. De levering van nieuwe orders start in april 2018. Particuliere kopers krijgen bij een nieuwe Leaf 40 kWh naar keuze een wallbox om de auto thuis op te kunnen laden of een snellaadtegoed bij Fastned ter waarde van 1.210 euro. Een versie met een groter accupakket volgt in de loop van 2018.

Sinds de onthulling van de nieuwe Leaf zijn er in de Benelux al ruim 1.500 pre-orders genoteerd voor de introductieversie. Nederland is – na Noorwegen – de nummer twee van Europa met het grootste aantal pre-orders voor de nieuwe Leaf met een theoretische actieradius van 378 kilometer. In heel Europa staat de teller al boven de 10.000 pre-orders. De productie van de nieuwe Leaf in Sunderland is inmiddels van start gegaan.

"EV remt nauwelijks mechanisch, misschien wel het grootste milieuvoordeel"

Bijzondere uitspraak: "Misschien is het feit dat elektrische auto’s nauwelijks mechanisch remmen uiteindelijk wel het grootste milieuvoordeel van zulke wagens." Dat zegt Carlo van de Weijer, expert op het gebied van smart mobility, in een interview met De Ingenieur.

Carlo van de Weijer is directeur van het strategisch onderzoeksgebied Smart Mobility aan de TU Eindhoven en tevens werkzaam bij TomTom. In het interview gaat Van de Weijer in op het zogeheten bandengruis. Een deel hiervan is fijnstof en een ander deel zijn microplastics die in de bodem verdwijnen of die via het oppervlaktewater uiteindelijk in zee belanden.

"Dan produceren auto’s ook nog remstof en veroorzaken ze opwaaiend stof. De schattingen lopen voorbij de orde van grootte van de hoeveelheid die uit de uitlaat komt. Dat geldt dus ook voor een elektrische auto", zegt Van de Weijer. "Misschien is het feit dat die nauwelijks mechanisch remt door zijn regeneratief remvermogen uiteindelijk wel het grootste milieuvoordeel voor elektrische voertuigen." Het complete interview lezen kan hier.

Bron: ZERauto.nl

Reacties

Met betrekking tot het remmen: heeft de heer van de Weijer waarschijnlijk nog nooit achter de Tesla’s gereden die als taxi worden ingezet in de omgeving van Schiphol/Amsterdam.

Geplaatst door: a. van nierop op