EV Nieuws: Help! Waar is een laadpaal?

De European Automobile Manufacturers Association (ACEA) waarschuwt voor een mogelijk tekort aan laadpalen in Europa.

Lease-auto ABN AMRO alleen nog elektrisch

De ACEA vindt bovendien dat de laadpalen onevenredig over de lidstaten zijn verdeeld. Dat moet veranderen, zodat de verkoop van elektrische auto zich in alle lidstaten goed kan ontwikkelen.
Europa zet vol in op de batterij elektrische auto, nog veel meer dan waterstoftechnologie. Fabrikanten spelen daarop in en introduceren de komende jaren tientallen volledig elektrische auto’s. De Europese Commissie hoopt te bereiken dat in 2030 ongeveer 30 procent van alle nieuwe verkochte auto’s een EV zal zijn. Dat is nog een lange weg te gaan, maar voor ACEA reden genoeg om de hamer te pakken en tegen de alarmbellen te slaan.

Er zijn volgens de ACEA ongeveer twee miljoen laadpalen nodig in heel Europa in 2025. Op het moment van schrijven staan er in Europa nog ongeveer honderdduizend, waarvan 76 procent in vier lidstaten staan. Nederland heeft als het om laadpalen gaat het grootste aanbod, want 28 procent van alle laadpalen in Europa staat in Nederland, gevolgd door Duitsland (22 procent), Frankrijk (14 procent) en het Verenigd Koninkrijk (12 procent).

Nissan start binnenkort verkoop zonnepanelen in Nederland

Met een wat vermoeide glimlach begroet Francisco Carranza ons. De Managing Director van Nissan Energy Services heeft zojuist een intensief vragenvuur van 12 Franse journalisten achter de rug. Plaats van handeling: de Johan Cruijff ArenA tijdens de ingebruikname van honderden Nissan-batterijmodules met in totaal 2,8 MWH opslagcapaciteit. Boven onze hoofden draaien 4.200 zonnepanelen op volle toeren. Want: zomer!

In Groot-Brittannië verkoopt Nissan sinds dit jaar zonnepanelen. Maar er zijn toch al veel aanbieders?
"Zonnepanelen zijn de snelst groeiende vorm van duurzame energie. Samen met onze batterij-opslagsystemen en onze elektrische auto’s vormen ze een compleet thuissysteem voor duurzame energie en duurzamer autorijden. We stellen consumenten in staat zelf stroom op te wekken, het op te slaan en ermee te rijden of het thuis te gebruiken. Nissan presenteert daarmee een all-in-one-aanbod. Naast mobiliteit bieden we ook vanaf nu ook complete duurzame energiesystemen."

Wanneer kunnen we dit in Nederland verwachten?

"We zijn dit jaar in Groot-Brittannië gestart met het verkopen van zonnepanelen en thuisbatterijen. Nederland is het volgende land waar we dit aanbieden. Ik kan nu nog geen exacte datum noemen, maar het gaat snel gebeuren. Nederland is voor ons belangrijk: er is veel vraag naar zonne-energie en het is één van de landen waar veel aandacht is voor elektrisch rijden."

Lees het complete interview op ZERauto.nl.

Bron: ZERauto 

 

 

EV Nieuws: Help! Waar is een laadpaal? - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: Help! Waar is een laadpaal?

De European Automobile Manufacturers Association (ACEA) waarschuwt voor een mogelijk tekort aan laadpalen in Europa.

Lease-auto ABN AMRO alleen nog elektrisch

De ACEA vindt bovendien dat de laadpalen onevenredig over de lidstaten zijn verdeeld. Dat moet veranderen, zodat de verkoop van elektrische auto zich in alle lidstaten goed kan ontwikkelen.
Europa zet vol in op de batterij elektrische auto, nog veel meer dan waterstoftechnologie. Fabrikanten spelen daarop in en introduceren de komende jaren tientallen volledig elektrische auto’s. De Europese Commissie hoopt te bereiken dat in 2030 ongeveer 30 procent van alle nieuwe verkochte auto’s een EV zal zijn. Dat is nog een lange weg te gaan, maar voor ACEA reden genoeg om de hamer te pakken en tegen de alarmbellen te slaan.

Er zijn volgens de ACEA ongeveer twee miljoen laadpalen nodig in heel Europa in 2025. Op het moment van schrijven staan er in Europa nog ongeveer honderdduizend, waarvan 76 procent in vier lidstaten staan. Nederland heeft als het om laadpalen gaat het grootste aanbod, want 28 procent van alle laadpalen in Europa staat in Nederland, gevolgd door Duitsland (22 procent), Frankrijk (14 procent) en het Verenigd Koninkrijk (12 procent).

Nissan start binnenkort verkoop zonnepanelen in Nederland

Met een wat vermoeide glimlach begroet Francisco Carranza ons. De Managing Director van Nissan Energy Services heeft zojuist een intensief vragenvuur van 12 Franse journalisten achter de rug. Plaats van handeling: de Johan Cruijff ArenA tijdens de ingebruikname van honderden Nissan-batterijmodules met in totaal 2,8 MWH opslagcapaciteit. Boven onze hoofden draaien 4.200 zonnepanelen op volle toeren. Want: zomer!

In Groot-Brittannië verkoopt Nissan sinds dit jaar zonnepanelen. Maar er zijn toch al veel aanbieders?
"Zonnepanelen zijn de snelst groeiende vorm van duurzame energie. Samen met onze batterij-opslagsystemen en onze elektrische auto’s vormen ze een compleet thuissysteem voor duurzame energie en duurzamer autorijden. We stellen consumenten in staat zelf stroom op te wekken, het op te slaan en ermee te rijden of het thuis te gebruiken. Nissan presenteert daarmee een all-in-one-aanbod. Naast mobiliteit bieden we ook vanaf nu ook complete duurzame energiesystemen."

Wanneer kunnen we dit in Nederland verwachten?

"We zijn dit jaar in Groot-Brittannië gestart met het verkopen van zonnepanelen en thuisbatterijen. Nederland is het volgende land waar we dit aanbieden. Ik kan nu nog geen exacte datum noemen, maar het gaat snel gebeuren. Nederland is voor ons belangrijk: er is veel vraag naar zonne-energie en het is één van de landen waar veel aandacht is voor elektrisch rijden."

Lees het complete interview op ZERauto.nl.

Bron: ZERauto