Duitsland krijgt een EV-tsaar

Het toenemend aantal rijverboden voor dieselauto’s, de naweeën van dieselgate of de inruilpremies voor wie een elektrische auto koopt kunnen nog altijd niet voldoende Duitsers over de streep trekken om voor EV te kiezen.

kagermann

Het doel om over een jaar of twee in Duitsland minstens een miljoen elektrische personenauto’s op de weg te hebben zal dan ook zeker niet worden gehaald. Die doelstelling moet daarom in eerste instantie naar 2022 worden verschoven, stelt een breed samengesteld Nationalen Platform Electromobilität NPE onder leiding van Henning Kagermann.

Om de elektrische mobiliteit beter aan te zwengelen is Kagermann zelf nu door de regering in Berlijn aangesteld als EV-tsaar en wordt hij de belangrijkste adviseur op het gebied van de ‘verkeersomwenteling’. Hij krijgt daarbij een nieuwe commissie van deskundigen om zich heen die volgend jaar al met concrete voorstellen moet komen over hoe de overheid, de autofabrikanten en andere spelers wél meer elektrische auto’s op de weg kunnen krijgen.

Duitsland krijgt een EV-tsaar - Automobielmanagement.nl

Duitsland krijgt een EV-tsaar

Het toenemend aantal rijverboden voor dieselauto’s, de naweeën van dieselgate of de inruilpremies voor wie een elektrische auto koopt kunnen nog altijd niet voldoende Duitsers over de streep trekken om voor EV te kiezen.

kagermann

Het doel om over een jaar of twee in Duitsland minstens een miljoen elektrische personenauto’s op de weg te hebben zal dan ook zeker niet worden gehaald. Die doelstelling moet daarom in eerste instantie naar 2022 worden verschoven, stelt een breed samengesteld Nationalen Platform Electromobilität NPE onder leiding van Henning Kagermann.

Om de elektrische mobiliteit beter aan te zwengelen is Kagermann zelf nu door de regering in Berlijn aangesteld als EV-tsaar en wordt hij de belangrijkste adviseur op het gebied van de ‘verkeersomwenteling’. Hij krijgt daarbij een nieuwe commissie van deskundigen om zich heen die volgend jaar al met concrete voorstellen moet komen over hoe de overheid, de autofabrikanten en andere spelers wél meer elektrische auto’s op de weg kunnen krijgen.