EV Nieuws: “100% Supercharger-dekking”

2019 wordt een interessant jaar voor Tesla. Niet alleen introduceert het Amerikaanse automerk de langverwachte Model 3, Tesla gaat ook een 100 procent dekkend Supercharger-netwerk realiseren in Europa. Dat heeft Elon Musk van Tesla bevestigd.

tesla supercharger

“Ja, Supercharger-dekking loopt op tot 100% in Europa volgend jaar. Van Ierland tot Kiev en van Noorwegen tot Turkije”, zegt Musk op Twitter.

Lagere bijtelling (8%) en aanschafsubsidie (€6.000) voor emissieloze auto

Er komt een aanschafsubsidie voor emissieloze auto’s. Dat staat in het Klimaatakkoord, gepresenteerd door de overheid. De aanschafsubsidie begint bij 6.000 euro, maar loopt daarna af. Ook volgt er een lagere bijtelling voor emissieloze auto’s .

Voor particuliere emissieloze auto’s komt een aflopende kostenefficiënte aanschafsubsidie die begint met 6.000 euro per auto (2021) en daalt naar 2.200 euro (2030). Deze aanschafsubsidie is beschikbaar voor nieuw verkochte auto’s tot een maximum van 60.000 euro waarbij de subsidie vanaf een aanschafbedrag van 40.000 euro tot 60.000 euro lineair afloopt.

De regeling wordt opgezet als een doelsubsidie met een gemaximeerd subsidiebedrag en een subsidieplafond op basis van nieuwverkooppercentages. Met deze subsidie wordt gemiddeld ongeveer de helft van het verschil in aanschafprijs ten opzichte van brandstofauto’s gedekt waardoor de elektrische auto zich eerder terugverdient voor de consument.

Onderzocht wordt of deze aanschafsubsidieregeling ook beschikbaar gemaakt kan worden voor bepaalde vormen van privélease en deelauto-concepten. Deze aanschafsubsidie wordt voorwaardelijk vormgegeven om de auto zolang mogelijk in het Nederlandse wagenpark beschikbaar te houden (wens is 8 jaar). Indien hieraan niet wordt voldaan, dient de subsidie te worden terugbetaald.

Voor zakelijke emissieloze auto’s wordt over een maximum van 50.000 euro van de catalogusprijs (voor batterij-elektrisch) een verlaagde bijtelling gehanteerd. De verlaagde bijtelling begint bij 8 procent (2021) en stijgt van 10 procent in 2023 en 2024 door naar 20 procent in 2030.

Een bezoek aan Masdar City

Een bezoek aan een van de groenste steden ter wereld. Waar moet je dan wezen? In Noorwegen? In Japan? Nee hoor, je moet naar Masdar City nabij Abu Dhabi in de door olie rijk geworden Verenigde Arabische Ermiraten.

Waarom Audi de elektrische e-tron in Masdar City onder de aandacht brengt? De auto is in de ogen van Audi slim, duurzaam, een voorbeeld voor de toekomst en een auto die in een CO2-neutrale fabriek in Brussel wordt gebouwd. Dat zijn stuk voor stuk mooie aanknopingspunten om de nieuwe Audi e-tron in het ‘CO2-neutrale’ Masdar City te presenteren. Lees hier de reportage.

Autotest – Audi e-tron (2019)

In de geschiedenis van Audi was er naast de legendarische Quattro zelden een model zo bepalend voor de toekomst als deze nieuwe volledig elektrische Audi e-tron. De SUV luidt een nieuw tijdperk in bij Audi. Valt er in de dagelijkse praktijk een beetje te leven en rijplezier te béleven met deze Audi e-tron?

De levering van de e-tron in Nederland start al begin 2019. Naar verwachting staan de eerste exemplaren in februari bij de dealers. De vanafprijs bedraagt 84.100 euro. Voor dat bedrag – vergelijkbaar met de vanafprijs van een Jaguar. Lees hier de complete test .

Bron: ZERauto.nl

EV Nieuws: “100% Supercharger-dekking” - Automobielmanagement.nl

EV Nieuws: “100% Supercharger-dekking”

2019 wordt een interessant jaar voor Tesla. Niet alleen introduceert het Amerikaanse automerk de langverwachte Model 3, Tesla gaat ook een 100 procent dekkend Supercharger-netwerk realiseren in Europa. Dat heeft Elon Musk van Tesla bevestigd.

tesla supercharger

“Ja, Supercharger-dekking loopt op tot 100% in Europa volgend jaar. Van Ierland tot Kiev en van Noorwegen tot Turkije”, zegt Musk op Twitter.

Lagere bijtelling (8%) en aanschafsubsidie (€6.000) voor emissieloze auto

Er komt een aanschafsubsidie voor emissieloze auto’s. Dat staat in het Klimaatakkoord, gepresenteerd door de overheid. De aanschafsubsidie begint bij 6.000 euro, maar loopt daarna af. Ook volgt er een lagere bijtelling voor emissieloze auto’s .

Voor particuliere emissieloze auto’s komt een aflopende kostenefficiënte aanschafsubsidie die begint met 6.000 euro per auto (2021) en daalt naar 2.200 euro (2030). Deze aanschafsubsidie is beschikbaar voor nieuw verkochte auto’s tot een maximum van 60.000 euro waarbij de subsidie vanaf een aanschafbedrag van 40.000 euro tot 60.000 euro lineair afloopt.

De regeling wordt opgezet als een doelsubsidie met een gemaximeerd subsidiebedrag en een subsidieplafond op basis van nieuwverkooppercentages. Met deze subsidie wordt gemiddeld ongeveer de helft van het verschil in aanschafprijs ten opzichte van brandstofauto’s gedekt waardoor de elektrische auto zich eerder terugverdient voor de consument.

Onderzocht wordt of deze aanschafsubsidieregeling ook beschikbaar gemaakt kan worden voor bepaalde vormen van privélease en deelauto-concepten. Deze aanschafsubsidie wordt voorwaardelijk vormgegeven om de auto zolang mogelijk in het Nederlandse wagenpark beschikbaar te houden (wens is 8 jaar). Indien hieraan niet wordt voldaan, dient de subsidie te worden terugbetaald.

Voor zakelijke emissieloze auto’s wordt over een maximum van 50.000 euro van de catalogusprijs (voor batterij-elektrisch) een verlaagde bijtelling gehanteerd. De verlaagde bijtelling begint bij 8 procent (2021) en stijgt van 10 procent in 2023 en 2024 door naar 20 procent in 2030.

Een bezoek aan Masdar City

Een bezoek aan een van de groenste steden ter wereld. Waar moet je dan wezen? In Noorwegen? In Japan? Nee hoor, je moet naar Masdar City nabij Abu Dhabi in de door olie rijk geworden Verenigde Arabische Ermiraten.

Waarom Audi de elektrische e-tron in Masdar City onder de aandacht brengt? De auto is in de ogen van Audi slim, duurzaam, een voorbeeld voor de toekomst en een auto die in een CO2-neutrale fabriek in Brussel wordt gebouwd. Dat zijn stuk voor stuk mooie aanknopingspunten om de nieuwe Audi e-tron in het ‘CO2-neutrale’ Masdar City te presenteren. Lees hier de reportage.

Autotest – Audi e-tron (2019)

In de geschiedenis van Audi was er naast de legendarische Quattro zelden een model zo bepalend voor de toekomst als deze nieuwe volledig elektrische Audi e-tron. De SUV luidt een nieuw tijdperk in bij Audi. Valt er in de dagelijkse praktijk een beetje te leven en rijplezier te béleven met deze Audi e-tron?

De levering van de e-tron in Nederland start al begin 2019. Naar verwachting staan de eerste exemplaren in februari bij de dealers. De vanafprijs bedraagt 84.100 euro. Voor dat bedrag – vergelijkbaar met de vanafprijs van een Jaguar. Lees hier de complete test .

Bron: ZERauto.nl