VW-reclame Robbie Williams scoort bij vrouwen (filmpje)

Een reclamecampagne van Volkswagen laat Robbie Williams zien als ‘marketingleiter’. De commercial zou vooral goed overkomen bij vrouwen en jongeren.

Uit een onderzoek onder 650 Duitse autokopers door marktonderzoekbureau Puls uit Nürnberg blijkt dat ongeveer zestig procent van de tv-kijkers de commercial inmiddels heeft waargenomen en 44 procent van hen bevalt de commercial goed tot zeer goed. Vooral vrouwen en jongeren beoordelen de Williams-campagne positief met respectievelijk 59 en 54 procent. Een op de drie (34%) van de ondervraagden vindt dat Robbie Williams goed of zeer goed past bij het merk VW. Van de vrouwelijke autokopers vindt 48 procent dat. De oudere autorijders die de commercial hebben waargenomen beoordelen de campagne daarentegen veel minder positief. "Volkswagen is met de moedige campagne kennelijk op de goede weg om vrouwen voor de toekomst voor zich te winnen en het merk te verjongen", aldus directeur Konrad Wessner van Puls. (bron: kfz-betrieb)

 

VW-reclame Robbie Williams scoort bij vrouwen (filmpje) - Automobielmanagement.nl

VW-reclame Robbie Williams scoort bij vrouwen (filmpje)

Een reclamecampagne van Volkswagen laat Robbie Williams zien als ‘marketingleiter’. De commercial zou vooral goed overkomen bij vrouwen en jongeren.

Uit een onderzoek onder 650 Duitse autokopers door marktonderzoekbureau Puls uit Nürnberg blijkt dat ongeveer zestig procent van de tv-kijkers de commercial inmiddels heeft waargenomen en 44 procent van hen bevalt de commercial goed tot zeer goed. Vooral vrouwen en jongeren beoordelen de Williams-campagne positief met respectievelijk 59 en 54 procent. Een op de drie (34%) van de ondervraagden vindt dat Robbie Williams goed of zeer goed past bij het merk VW. Van de vrouwelijke autokopers vindt 48 procent dat. De oudere autorijders die de commercial hebben waargenomen beoordelen de campagne daarentegen veel minder positief. "Volkswagen is met de moedige campagne kennelijk op de goede weg om vrouwen voor de toekomst voor zich te winnen en het merk te verjongen", aldus directeur Konrad Wessner van Puls. (bron: kfz-betrieb)